پیش فاکتور دریافت فایل
موتورهای جستجوگر اینترنت
9802
24,900 تومان
.zip
32 کیلوبایت
توضیحات:
موتورهای جستجوگر اینترنت


مقاله حاضر كنكاش درباره موتورهای جستجو گر اینترنت می باشد.

موتورهای جستجو طبقه بندی و دسترسی به اطلاعات را ساده می‌سازند.

اینترنت خصوصا وب منبع عظیمی‌از اطلاعات است كه روز به روز بر حجم آن افزوده شود. در حال حاضر میلیونها صفحه كه اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند بر روی سرویس دهنده های مختلف جا خوش كرده اند و این در حالی است كه هر روز نیز بر حجم این اطلاعات افزوده می‌شود.

جنبه مثبت وب این است كه اطلاعات فراوانی را در موضوعاتی بسیار گسترده, ارایه می‌دهد اما جنبه منفی آن این است كه اگر كاربری دنبال موضوعی خاص باشد, كدام صفحه را بخواند؟ از میان میلیونها صفحه موجود, كدام صفحه و یا صفحات نیاز او را برآورده می‌كند؟

در چنین مواقعی كاربران سراغ موتورهای جستجوگر می‌روند. آمارهای رسمی‌نشان می‌دهد كه افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجو گر آغاز می‌كنند.

موتور جستجو گر سایتی است كه با گرفتن عبارتی مختصر, كاربر را با لیستی از سایتها روبه رو می‌كند كه به موضوع مورد علاقه او مرتبط است. موتور جستجو گر سایتی است كه برای كمك به كاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایر سایتها طراحی شده است. بسیاری از آنها ابتدا تنها پروژه های دانشگاهی بوده اند نظیر:

Google, Inktomi, Yahoo

وقتی یك كاربر عبارتی را جستجو می‌كند, موتور جستجو گر لیستی از سایتها را نشان می‌دهد كه تعداد آنها از چند مورد تا میلیونها صفحه متغیر است. سایتهایی كه موتور جستجو گر به عنوان نتایج جستجویش نشان می‌دهد بر حسب میزان ارتباط با موضوع جستجو شده به ترتیب نزولی لیست می‌شوند.

به عبارت دیگر سایتی كه به عنوان اولین نتیجه جستجو معرفی می‌شود, مرتبط ترین سایت به عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.

هر چه بر محبوبیت وب افزوده می‌گردد نیاز به بایگانی كردن اطلاعات آن نیز بیشتر می‌شود. موتور نیاز به سرعت در اختیار كاربران قرار می‌دهد.

بدون موتور جستجو گر, وب تنها به بخش كوچكی از موفقیت امروزی خود دست می‌یافت, زیرا موتور جستجو گر وب را به رسانه ای قابل استفاده برای همه كس كرده است چرا كه از هیچ كس توقع نمی‌رود كه آدرسهای بسیاری از سایتهای مختلف را به یاد آورده آنچه كه تمام موتورهای جستجو گر انجام می‌دهند. (با درجات متفاوتی از موفقیت), فراهم آوردن یك وسیله جستجوی ساده است.

· مقدمه:

افرادی كه دستی در تجارت الكترونیك دارند اذعان می‌كنند كه آوردن بیننده به سایت ضروری ترین شرط موفقیات برای سایتهای تجارت الكترونیك است. فرقی نمی‌كند كه سایت چه كالا و خدماتی را ارایه می‌كند, هر سایت اگر خواهان كسب در آمد و محبوبیت است, باید بیننده داشته باشد.

تعداد بینندگان هر سایت, برگیرنده آن در دنیای وب است. سایتی كه بیننده ندارد بدون شك مرگی آن لاین را تجربه می‌كند مرگی كه متاسفانه نمی‌توان كسی را ختم به مراسم ختمش دعوت نمود!

آمارهای رسمی‌به خوبی نشان می‌دهند كه موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند كه كاربران آنها كالالإ خدمات و اطلاعات مورد نیاز خود را می‌یابند.

البته تنها رتبه های بالای نتایج جستجو است كه مورد توجه كاربران قرار دارد و آنها به سایتهای لیست شده در این رتبه ها مراجعه می‌كنند. كابران هنوز هم علاقه دارند كه ده سایت اول در نتایج جستجو را مرور كرده از بقیه سایتها صرفنظر كنند. این رفتار كاربران پیام بسیار واضحی دارد:

سایتهایی كه در رتبه های بالا قرار نمی‌گیرند, بینندگان چندانی هم نخواهند داشت.

با دقت در این رفتار كاربران اهمیت كسب رتبه های بالا در موتورهای جستجوگر روشن تر می‌شود. نكته دیگر آنكه بینندگانی كه بدین ترتیب از طریق موتورهای جستجوگر روانه سایتها می‌شوند. عموما علاقه مندان به آن سایت هستند و این در حالی است كه هزینه چندانی صرف آوردن آنها به سایت نشده است.

امورزه تجارت الكترونیك خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ كرده است زیرا رتبه های بالاتر مستقیما به فروش بیشتر تعبیر می‌شوند.

1403/1/31 - پین فایل