پیش فاکتور دریافت فایل
تفاوت بازاریابی تک به تک نسبت به بازاریابی سنتی
9440
24,900 تومان
.zip
79 کیلوبایت
توضیحات:
تفاوت بازاریابی تک به تک نسبت به بازاریابی سنتی


بازاریابی سنتی محصول مدار است اما بازاریابی تک به تک مشتری مدار است. در بازار یابی سنتی هدف افزایش سهم از بازار است و بازاریاب سنتی سعی دارد مشتریان بیشتری برای محصولات خود پیدا کند در حالیکه در بازار یابی تک به تک هدف افزایش سهم از مشتری است و بازار یاب تک به تک در پی یافتن محصولات بیشتر برای مشتریانش می باشد بازاریاب سنتی بر روی محصولاتش اعمال مدیریت می کند حال آنکه بازاریاب تک به تک مشتریانش را مدیریت می کند.



ضرورت و اهمیت تحقیقات بازاریابی:

1- پیچیده‌تر شدن داد و ستدهای تجاری و رقابت فشرده‌تر چه در سطح ملی، بین‌المللی و جهانی نسبت به دهه‌های قبل.

2- داشتن اطلاعات كافی از عوامل تأثیرگذار در بازار، عواملی كه اگر راجع به آن‌ها اطلاعات كافی و به روز نداشته باشیم، به دشواری می‌توانیم در بازار باقی بمانیم.

3- نخستین گام در راه شناخت صحیح بازار هدف تعیین مخاطبان محصول و در نتیجه زیربنای مدیریت سازمان‌هایی كه برنامه كار خود را با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان تنظیم می‌كنند.

4- تعیین سیاست‌های بازاریابی و استفاده از عوامل قابل كنترل و خارج از كنترل بازار به بهترین وجه.

5- كشف بازارهای جدید، گسترش موارد استفاده از محصولات یا خدمات فعلی.

6- كاهش ریسك ناشی از تصمیمات نادرستی كه ممكن است از عدم اطلاعات كافی در ارتباط با موضوعی گرفته شود.

7- پیش‌بینی و تخمین تقاضا برای محصول، تعیین میزان عرضه و فروش آتی محصول و جلوگیری از نوسان تولید. (كمبود عرضه یا تقاضا)

8- كاهش هزینه‌ها به دلیل تولید بر طبق نیاز و خواسته مشتری، مدیریت انبارداری (جلوگیری از كمبود یا مازاد محصول در انبار)، ثبات قیمت، شناسایی دقیق بازار هدف و تولید محصول بر طبق آن .

9- توجه ویژه‌ به بُعد اجتماعی، روانی و عاطفی انسان‌ها در مصرف محصولات (بدون اتكای صِرف به كالا محور بودن افراد ) با تكیه بر خواسته‌های مشتریان.

10- ارتباط بهتر با مخاطبین بازار.

11- استفاده از تحقیقات بازاریابی هم برای كالاهای مصرفی (تولید محصول جدید، اثربخشی فعالیت‌های تبلیغاتی‌، معرفی محصول و شركت به بازار و ...) و هم كالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای (تولیدكنندگان كالاهای واسطه‌ای، ارائه‌دهندگان خدمات مالی نظیر بانك‌ها و بیمه، سازمان‌های دولتی و آموزشی و ...).

12- دستیابی به اطلاعات مختلف مانند كیفیت محصولات، رنگ، بسته بندی، توزیع، ترفیع، خدمات پس از فروش، خصوصیات و مزیت‌های رقابتی كالاها و خدمات رقبا و استفاده از آن‌ها برای تجزیه و تحلیل (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات شركت) و در نهایت كمك به تصمیم‌گیری بهتر مدیران.

13-از مهمترین کاربردهای تحقیقات بازاریابی آشنایی با خواسته های مصرف‌كنندگان تمایلات و دیدگاه‌های مخاطبان هدف، واكنش مصرف‌كنندگان نسبت به یك محصول خاص و نحوه انتخاب یك محصول خاص است كه این امر به بقای آن محصول در بازار كمك می‌كند

1403/2/5 - پین فایل