پیش فاکتور دریافت فایل
پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار تولید روغن خام (روغن نباتی)
7663
24,900 تومان
.zip
57 کیلوبایت
توضیحات:
پروژه کارآفريني طرح کسب و کار توليد روغن خام (روغن نباتي)در 35 صفحه ورد قابل ويرايش
خلاصه اجرايي (مديريتي):
تأسيس يك واحد توليد روغن خام از دانه هاي روغني مثال تخم پنبه، سويا، آفتابگردان، كلزا و ذرت
براي احداث و ايجاد يك واحد توليد روغن خام نياز به تأسيسات و ماشين آلات خاص اين ماده غذايي مي باشد و مراحل ايجاد و تأسيس يك واحد توليد روغن خام بشرح زير مي باشد:
1- براي شروع و رسميت واحد بايستي ابتدا يك واحد و يا شركت را به ثبت شركتها معرفي و آن را به ثبت رساند.
2- سرمايه اوليه مورد نياز جهت راه اندازي يك واحد توليدي در حدود پنج ميليارد ريال (000/000/000/5 ريال)
1/2- خريد زمين مورد نياز
2/2- احداث تأسيسات از قبيل سالن توليد، انبارها و تأمين برق مورد نياز
3/2- احداث و ايجاد تأسيسات جانبي از قبيل ساختمان اداري، باسكول، مخازن ذخيره و نگهداري روغن خام
4/2- سرمايه در گردش مورد نياز جهت خريد مواد اوليه
5/2- امكانات و نيروهاي لازم جهت ايجاد فرآيند توليد محصول و بازاريابي فروش و عرضه محصول توليد شده
بيان آرمان هاي كسب و كار:
اين شركت به توليد ساخت روغن هاي مايع و جامد در اندازه هاي مختلف مي پردازد و كاركنان بايد با نحوه توليد روغن و استفاده از دستگاه هاي آنجا آشنايي داشته باشند و به نحو احسنت و بر مبناي تقاضا روغن ها را وارد بازار كرده و مورد استفاده متقاضيان نمود.
بيان ماموريت كسب و كار:
در اول كار بايد اقدام به گرفتن اخذ مجوز نمود و سپس به خريد زمين و دستگاه ها و ماشينهاي مورد نظر پرداخت و شركت را، راه اندازي نمود.
مزيت هاي رقابتي مديريتي
هركس به كار خود بيشترين توجه كند و در نهايت رضايت به انجام برساند.
1- پاداش به كاركنان براي كار بيشتر
2- حق الزحمه به كاركناني كه در زمينه اي تخصص دارند.
تحليل SWOT (قوت- ضعف- فرصت- تهديد)
الف: SO (قوت- فرصت)
1- استفاده از روغن به صورت متفاوت
2- متنوع بودن طعم روغن از دانه ها
ب: ST (قوت- تهديد)
1- خوب بودن و زياد بودن روغن در قوطي هاي مورد نظر.
2- به فروش رساندن با قيمت پايين
ج: WO (ضعف- فرصت)
1- آشنا نبودن كارگر با استفاده از دستگاه.
2- آوردن يك متخصص و آموزش به كارگران.
د: WT (ضعف- تهديد)
آشنا نبودن كارگر با دستگاه و علاقه نداشتن به يادگيري
تحليل رقبا (تعداد رقبا، رقباي بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و...)
به علت اينكه ما اولين سالي است كه در بازار شروع به كار كرده ايم هنوز كيفيت توليدي رقبا و سابقه كاري آنها در بين متقاضيان زياد است و ما هم با استفاده از بالا بردن تبليغ و كيفيت و معرفي محصول خود مي توانيم به هدفمان برسيم.
استراتژي بازاريابي
1- استراتژي محصول
يكي از استراتژي هاي بازاريابي كيفيت و استاندارد بودن محصول توليد شده مي باشد.
2- استراتژي قيمت
و همچنين استراتژي قيمت (بُعد مناسب بودن تِست) در استراتژي بازاريابي بسيار مؤثر مي باشد. يعني در صورت ارزانتر بودن قيمت محصول امكان ايجاد رقابت مناسب با محصول مشابه را به وجود مي آورد.
3- استراتژي مكان
مكان در استراتژي بازاريابي بدين صورت كه هر قدر به بازار مصرف نزديك تر باشد امكان رقابت هم از بعد كيفيتي و هم از بُعد كمّي و همچنين از بُعد قيمت (ارزانتر بودن) بسيار مؤثر خواهد بود.
4- استراتژي توزيع
توزيع مناسب و به موقع باعث بوجود آمدن بازار مصرف محصول در حد انتظار خواهد بود.
5- استراتژي جذب مشتري
استفاده از تبليغات از طريق تلويزيون و رسانه هاي جمعي- دادن يك كيلو بيشتر به متقاضي هنام خريد با مبلغ پايين به عنوان اشانتيون.
توصيف محصولات و خدمات (از بعد فني)
قطعاً در بازار مصرف محصولات و يا خدماتي مورد استقبال قرار خواهند گرفت كه از هر نظر رضايت مشتري (خريدار) را جلب نمايد. به اين صورت كه جامعه (بازار مصرف) ما در حال حاضر از بُعد فني به دنبال محصولات و يا خدماتي است كه از نظر كيفيت آيتم هاي مورد نظر مصرف كننده را تأمين و همچنين از نظر قيمت نيز در سطح مورد نظر در *** مشتري باشد.
1403/10/2 - پین فایل