پیش فاکتور دریافت فایل
پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار تولید رب گوجه فرنگی
7661
24,900 تومان
.zip
50 کیلوبایت
توضیحات:
پروژه کارآفريني طرح کسب و کار توليد رب گوجه فرنگي در 35 صفحه ورد قابل ويرايش


مشخصات تهيه كننده طرح

نام و نام خانوادگي: .......... سطح و رشته تحصيلي: فوق ديپلم مربي كودك

كد ملي: شغل فني: دانشجو

تاريخ و محل تولد: 1358 تجربه و تخصص:

شماره شناسنامه: 30848

آدرس پستي: .................

تلفن تماس: ..........

توجه: در صورتي كه طرح كسب و كار به صورت گروهي تهيه شده است، مشخصات همكاران اصلي در پيوست آورده شود.

خلاصه اجرايي (مديريتي):

در اين طرح، سعي شده كه براي يك واحد توليدي رب گوجه فرنگي ارزيابي سرمايه، بازار كار و اشتغالزائي بررسي گردد.

در بخش ارزيابي سرمايه گذاري طرح، سعي شده از حداقل امكانات لازم جهت توليد استعلام نرخ و نوع صورت گرفته و سپس هزينه شود.

در بخش بازار كار، تمام عوامل مؤثر بر توليد مطلوب و عرضه و فروش محصول بررسي شود تا سهم بيشتري از بازار در اختيار گرفته شود.

اشتغالزائي طرح نيز به طور مستقيم و غيرمستقيم بررسي شده و سعي شده با عدم اتلاف سرمايه در بخش هاي ديگر اشتغالزايي مستقيم بيشتر مد نظر قرار گيرد.



بيان آرمان هاي كسب و كار:

هدف ابتدايي از اين طرح، پيدا كردن روش هاي توجيه پذير در مورد توليد با كيفيت ربّ گوجه فرنگي است به طوري كه اين محصول بتواند ضمن عرضه در سطح وسيع بازار به خوبي از لحاظ كيفيت پاسخگوي پسند مشتري باشد.



بيان ماموريت كسب و كار:

مأموريت اين طرح اشتغالزايي مناسب، كيفيت عالي توليد و رقابت كيفي و نرخي با ديگر رقباست. مهمترين اصل اين طرح 3 عنصر سرمايه گذاري بهتر، كيفيت محصول، و اشتغالزائي است.




مزيت هاي رقابتي مديريتي

مديريت سرمايه امروزه بعنوان يكي از مهمترين اصول سرمايه گذاري مي باشد و منظور از آن هزينه كردن در مواردي كه ضروري است مي باشد. لذا اين مديريت اجازه مي دهد كه با قيمت تمام شده كمتر به جنگ رقبا رفت و كيفيت به عنوان يك شاخص ديگر كه البته مهمترين شاخص توليدات مي باشد دست ما را در سبقت از رقبا باز مي گذارد.




تحليل SWOT (قوت- ضعف- فرصت- تهديد)

الف: SO (قوت- فرصت)

گنجايش بازار اين فرصت را فراهم كرده كه ظرفيت توليد را بالا برد.

ب: ST (قوت- تهديد)

اين ظرفيت بالا علاوه بر اين كه شايد بتوان در حال حاضر پاسخگو باشد ولي در آينده با تك محصول نمي توان به سهم بازار اميدوار بود.

ج: WO (ضعف- فرصت)

ضعف سيستم سوخت رساني اين فرصت را فرام كرده تا در آينده با بهره گيري از نعمت گاز بتوان اين نقيصه را برطرف كرد.

د: WT (ضعف- تهديد)

ضعف در تهيه مواد اوليه مرغوب خود تهديدي سنگين به شمار مي رود به طوري كه عدم وجود مواد اوليه مرغوب امكان دستيابي به توليد مرغوبتر را دور از دسترس خواهد كرد.



تحليل رقبا (تعداد رقبا، رقباي بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و...)

رقباي توليد كننده از نظر تعداد زياد بوده بخصوص توليد كنندگان قديمي و پوياي حال حاضر صنعت حجم بيشتري از بازار را در خود جاي داده اند. رقباي بالقوه نيز زياد است وجود دارند شركت هايي كه در حال اخذ مجوزهاي لازم جهت توليد مي باشند. توان اين رقبا بدليل سهولت دسترسي به امكانات بالاي توليد زياد مي باشد.

استراتژي بازاريابي

1- استراتژي محصول

سعي شده محصولي توليد گردد كه تمام پارامترهاي بهداشتي و كيفي در آن لحاظ گردد و با كمترين برگشت پذيري مواجه باشد.

2- استراتژي قيمت

سعي شده كه به نسبت رقبا با پايين آوردن هزينه ها و كم كردن قيمت تمام شده و با كمترين سود ممكن محصول وارد بازار گردد.

3- استراتژي مكان

سعي شده با توجه به وفور يا كمبود توليد كنندگان در هر منطقه و نيز بيشينه مصرف جهت فروش مكان يابي شود.

4- استراتژي توزيع

توزيع در سطح وسيع عوامل كل فروش و فروشگاه ها يا پخش و عرضه مواد غذايي

5- استراتژي جذب مشتري

ابتدا توجه به كيفيت مطلوب، بسته بندي مناسب و تبليغات محيطي


1403/10/2 - پین فایل