پیش فاکتور دریافت فایل
پروژه کارآفرینی طرح کارخانه تولید پوشاک کودکان
7658
24,900 تومان
.zip
43 کیلوبایت
توضیحات:
پروژه کارآفريني طرح کارخانه توليد پوشاک کودکان در 25 صفحه ورد قابل ويرايش
خلاصه اجرايي (مديريتي):
ايجاد يك كارخانه توليد پوشاك كودك كه سازماني توليدي است كه انتفاعي و جهت رسيدن به سود و بالا بردن ارتقاءِ سطح كيفي پوشاك كودكان و اشتغال زايي براي 200 شغل مستقيم و 550 شغل غيرمستقيم است.
بخش اوليه (نماي ذهني):
بيان آرمان هاي كسب و كار:
هدف: توليد پوشاك بچه گانه مانند بلوز، شلوار، كاپشن، و غيره از الياف طبيعي و بهداشتي كه بر اساس فصول مختلف سال نوع پوشاك نيز تغيير مي كند.
بيان ماموريت كسب و كار:
اين كارخانه با استفاده از ماشين آلات مدرين نساجي و خياطي و به توصيه صنعت مربوطه طراحي و اجرا شد كه اهداف عالي آن رسيدن به كيفيت بالا با هزينه كم و رقابت با اجناس خارجيست.
توصيف كسب و كار
معرفي كسب و كار
با توليد پوشاك كودكان هم خانواده ها نسبت به خريد كالاهاي با كيفيت ايراني راقبتر مي شوند و هم هزينه پوشاك كاسته و هم چنين هزينه گمركي واردات چنين پوشاكي كاسته مي شود و اشتغال زايي براي 750 نفر.
معرفي محصول يا خدمت
اين كارخانه توليدي است كه مواد اوليه و كالاهايي را خريداري و آن ها را تغيير شكل مي دهد و به كالاي پوشاك تبديل مي كند و سپس به فروش مي رساند.
تحليل صنعت
اين صنعت به دليل آنكه پوشاك يكي از نيازهاي ضروري مردم است جزءِ پر اهميت ترين صنعت در كشور محسوب مي شود كه خود بيانگر فرهنگ مردم ايران است.
نقاط ضعف اساسي
1- تبليغات مداوم بر استفاده از البسه خارجي
2- ارزان خواستن پوشاك بدون در نظر گرفتن كيفيت آن
3- حمايت نكردن دولت در اجراي كم وارد كردن پوشاك خارجي
4- كم اعتمادي مردم به اجناس داخلي
نقاط قوت اساسي
1- به دليل كيفيت اجناس نوعي رقابت داخلي به همراه دارد كه خود سطح كيفي اجناس داخلي را به دنبال دارد.
2- استفاده از طرح هاي ايراني و مورد نظر فرهنگ ايران
3- استفاده از مواد اوليه كاملاً طبيعي و بهداشتي
4- ارتقاء صنعت توليد پوشاك در كشور چه كمي و چه كيفي
تهديدات قابل ملاحظه
1- حمايت نكردن دولت در اجراي طرح
2- تبليغات مداوم از البسه خارجي
3- شرايط بازاري
فرصت هاي قابل ملاحظه
1- استفاده از مواد اوليه كاملاً بهداشتي
برنامه بازار و بازاريابي
توصيف بازار (شامل بخش بندي بازار، بازار هدف، جايگاه محصول و...)
اين نوع پوشاك در تمام نقاط كشور و در تمام بازارهاي پوشاك مي تواند به فروش برسد و بازارهاي هدف آن ? پاساژها و مغازه هاي پوشاك كودكانه و جايگاه محصول بخش كودك مغازه هاست.
تحليل رقبا (تعداد رقبا، رقباي بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و...)
در حال حاضر 212 كارخانه توليد پوشاك در كشور وجود دارد كه 112 عدد آن سنتي و 80 عدد آن نيمه صنعتي و سنتي و تنها و تنها 20 عدد مدرن است كه اين 20 كارخانه رقباي اصلي محسوب مي شوند و ورود و خروج به اين صنعت آسان نيست زيرا هم هزينه بالا و هم تخصص ويژه اي نياز دارد كه به طبع همگان ندارند.
استراتژي بازاريابي
1- استراتژي محصول
بيشترين استراتژي بازاريابي اين محصولات تبليغات است كه بر اساس درجه بندي 1- تلويزيون 2- روزنامه ها و مجلات 3- راديو و 4- كيفيت تشخيصي مردم
2- استراتژي قيمت
با توليد انبوه اين محصولات و تك نرخي بودن آن هرگونه قيمت گذاري دلخواه را بر ديگر محصولات فاقد ارزش كاسته و به نسبت هزينه هاي خريد پوشاك خارجي را كاهش داده و باعث هزينه فرصت خريد محصولات ايراني مي شود.
3- استراتژي مكان
فروش اين اجناس در مكان هاي فروش البسه كودكان كه در بازارهاي تخصصي يا پاساژها و يا مغازه هاي مربوط به پوشاك كودكان است صورت مي گيرد.
4- استراتژي توزيع
توزيع آن به عهده كارخانه دار است و سپس بعد از خريد مغازه دارها به عهده خود آنهاست كه تحويل مشتري مي دهند.
5- استراتژي جذب مشتري
از طريق تبليغات و استفاده خود مردم و نظر آن ها در مورد اين پوشاك
برآورد ميزان تقاضاي بازار (براي يك و دو سال آينده)
برنامه عملياتي (توليد)
توصيف محصولات و خدمات (از بعد فني)
خريد مواد اوليه از جمله پشم شيشه و پنبه و الياف نخي و با استفاده از ماشين آلات، تبديل به منسوجات قابل دوخت مي شود كه طراحي در همان مرحله انجام مي گيرد. سپس به بخش دوخت وارد شده و توسط خياط كاران برش داده و دوخت مي شود.
توصيف فرآيندهاي توليد يا ارائه خدمات (مزاياي رقابتي فرآيند و پرسنل توليدي)
چون 60% سهم باقي مانده را از حقوق كاركنان كسر و به آن ها سهم تعلق مي گيرد نسبت برآورد توليد و كيفيت آن به نسبت افزايش يافته و بهره وري بالا دارد و قابل رقابت با ديگر رقبا است.
1403/9/2 - پین فایل