پیش فاکتور دریافت فایل
پروژه کارآفرینی راه اندازي كتابفروشي
7527
24,900 تومان
.zip
34 کیلوبایت
توضیحات:
پروژه کارآفريني راه اندازي كتابفروشي در 27 صفحه ورد قابل ويرايش
مقدمه :
طرحي كه براي ارائه تهيه شده در رابطه با يك مغازه لوازم التحرير ميباشد كه مالكيت آن شخصي ميباشد ودر متراژي حدود 38 متر داير ميباشد مكان اين مغازه واقع در رجائي شهر كرج مي باشدكه با توجه به بافت جمعيتي از روند رو به رشدي در رابطه با كسب درآمد برخوردار است
خدماتي كه اين مغازه ارائه ميكند شامل فروش انواع لوازم التحرير اداري مهندسي، طراحي، گرافيك فانتزي فروش انواع كتاب ادبي،رمان، روان شناسي ،كمك درسي، كنكوري وهمچنين فروش انواع بازي فكري وسرگرمي ووسايل كمك آموزشي ساعات كاري اين مغازه از ساعت 30/7 تا 30/13 و از 16 تا 22 ميباشد.
مشتريان 1-1coustoner
مشتريان اين مغازه از همه قشري هستند ولي بيشتر قشر دانشجو ومحصل ميباشد ولي در كل كارپردازان شركت ها بانك ها موسسات علاقمندان كتاب و همچنين كودكان ودر كل هر فردي روزي كاروش به اين صنف واين شغل مي خورد.
در ابتداي افتتاح اين مغازه باتوجه به ناشناخته بودن وجود يك رقيب قديمي در نزديكي مغازه حركت كند ونامطمئني وجودداشت ولي در ادامه با تكميل كردن اجناس مورد تقاضاي مشتري وهمچنين رفتن رقيب از آن محل جا براي رشد بيشتر باز شد و مغازه رشد صعودي پيدا كرده ولي اين هدف ما نبوده ونخواهد بود زيرا شعار ما اين است كه كار را به جايي برسانيم كد مشتري محل خريد خود را در جه اول مغازه ما بداند اين امر سر نمي شود با تلاش وكوشش فراوان در تهيه وتكميل اجناس، قيمت مناسب برخورد خوب وعوامل ديگر
1-2Managemert مديريت: مديريت اين مغازه برعهده خودم ميباشد كه دراين امر يك نفر بصورت تمام وقت كمك ميكند و براي افرايش انگيزه در او يك حقوق ثابت بعلاوه يك درصد از فروش را برايش در نظر گرفته ام كه موجب ميشود تلاش بيشتري انجام دهد در رابطه با سابقه كار من از سال 76 مشغول به اين كار هستم وتقريبا يك سابقه كاري خوب دارم در رابطه با شاخص هاي كليد ي مالي طرح بايد ذكر چند عامل را يادآور شوم كه يك به يك به آن مي پردازيم
key to succesعوامل كليدي موفقيت1-3
1-جوري جنس:
چون در اين شغل با تعداد اجناس وتنوع لوازم روبرو هستيم بايد سعي شود كه مشتري بطور كامل لوازم خود را تهيه كند وبه چند مغازه مراجعه نكند اين باعث ميشود كه مشتري بطور ثابت از يك جا خريد كند در صنف لوازم التحرير به تنهايي هفت هزار قلم جنس است كه اگر تنوع اين محصولات را به آن اضافه كنيم متوجه خواهيم شدكه با چه حجم گسترده محصول روبرو هستيم ك اين البته بجز عناوين كتاب ولوازم جانبي است پس ابتدا بايد يك برنامه ريزي براي تهيه جنس و گرفتن نمايندگي از شركت هاي صاحب محصول كرد كه ما با گرفتن نمايندگي از 5 شركت PeNTEl , STAEDTELR , FabercateL, papco ,casio الباقي اقلام از بازار رسمي بر رفع نياز مشتري هاي خود كرده ايم
2-مذاكره با شركتها –مدارس وكارخانجات بانك ها دفاتر مهندسي مطب هاي پزشكي ومجتمع هاي تجاري مبني بر تهيه اجناس مورد نياز آنها با قيمت كمتر وارسال به محل سعي در فروش اجناس عمده با سود كمتر كه بخش وسيعي از فروش مغازه به مشترياني اينچنين بستگي دارد
3-تبليغات بصورت نايلون هاي فانتزي، پخش تراكت، هداياي تبليغاتي واهداي آنها بصورت رايگان به مشتري وغيره
4-برخورد مناسب با مشتري وعمل اين شعار كه هميشه حق با مشتري است.
5-قيمت مناسب
داشتن تابلو –قفسه هاي شيك ومرتب ويترينها واستندهاي تبليغاتي وكلا محيطي مناسب براي عرضه و فروش جنس
اين عواملي به اختصار شرح آن داده شده ميتواند باعث پايداري فروش وتضمين سود داشته باشد
سرمايه در گردش+ سرمايه ثابت= سرمايه گذاري
000/000/125=000/000/25+000/000/100=
اگر ما سود سالانه سرمايه گذاري خود را 15 درصد فرض كنيم به رقم 000/750/18 تومان در سال مي رسيم واگر فروش روزانه 000/250 تومان در روز وسود 25 درصد را در نظر بگيريم به عدد 000/800/22 مي رسيم واگر هزينه آب ،برق، تلفن وشاگرد را سالانه 000/800/2 در نظر بگيريد باز به سودي بيش از سودبانكي كشور مي رسيم با اين تفاوت كه در بانك هر ساله از ارزش پول كاسته ميشود ولي نرخ مغازه كه همان سرمايه ثابت شما ميباشد. هر سال بر آن افزوده ميگردد
2-0 :خلاصه اي از شركت:
در قستمهاي قبل اشاره شد كه اين مغازه از سال 1376 شروع به كار كرده است. در زمينه لوازم التحرير ،كتاب، بازي فكري و سرگرمي ونوار فعاليت ميكند و اصلي ترين تجربه شركت تهيه ملزومات سرپرستي بانك كشاورزي كرج، كارخانه اتمسفر واقع در اتوبان كرج تهران، چاپ سر رسيد اختصاصي تيراژ 2000 عدد كانون مهندسين كرج وهمكاري با هنرستانهاي گرافيك مهد كودك ها وغيره
2-1مالكيت شركت:company owener ship
مالكيت مغازه بصورت نصف به نصف دراختيار من ودايي ام ميباشد كه مسئوليت مغازه خريد جنس دادن چك، تهيه جنس، واداره مغازه با من ميباشد كه به اين ترتيب در سود دو به يك هستيم
2-2 شروع فعاليت: start up summary
در تابستان سال 76 با خريد مغازه كه مقداري از آن بصورت اقساط بود و سرمايه اندك شروع به كار كرديم و با توجه به اينكه در بيست متري ما يك رقيب با سابه 17 ساله وجود داشته روند حركتي كندي داشتيم تا اينكه در سال 80 با توجه به شناخت توسط مشتري ها وتكميل جنس، قيمت مناسب، برخورد خوب از همه مهمتر ترك محل كاملا شناخته شده در حال كار وافزايش سرمايه هستيم. هزينه كلي طرح براي راه اندازي مغازه در قسمت 1-3 توضيح داديم كه در مقايسه با سال 76 كه ما مغازه را افتتاح كرديم هزينه بسيار بيشتري را مي طلبد كه كاملا توضيح داده شد حال دوباره با توجه به قيمتهاي حال به بررسي هزينه افتتاح يك مغازه مي پردازيم
سرمايه ثابت:
مغازه در متراژ حدودا 40متر كه هر متر 000/000/5 ميليون جمعا 000/000/200 تجهيزات مثل قفسه ، ويترين، تابلو، دكور، برقكاري و غيره 000/000/5 ميليون وسايل اداري و هزينه هاي خدماتي وپيش نشده 000/000/3 ميليون سرمايه در گردش
اجناس مغازه براي شروع بطوريكه تقريبا جنس تكميل باشد 000/000/30 كه نيمي از آن را ميتوان بصورت چكي تهيه كرد
2-3 جايگاه يا محل جغرافيايي شركت وتسهيلات مربوط به شركت company Leations and facilities
جايگاه ومحل مناسب براي اين شغل بايد جايي در نظر گرفته شود كه اول داراي عبور ومرور و آمد وشد مشتري باشد 2-تجاري 3-نزديك به مراكز دانشگاهي ،مدارس، مهدكودك ها اداره جات وغيره باشد وكلا جايي باشد كه از سرمايه گذاري در آن محل بتوانيم برداشت كنيم خود موقعيت مغازه نيز بايد طوري باشد كه از متراژ كافي برخوردار باشد ديد مناسب داشته باشد در جلوي آن محل پارك ماشين وجود داشته باشد حتي الامكان در نزديكي آن مغازه لوازم التحرير وجود نداشته باشد
همانطور كه مشاهده مي كنيد جمع فروش در ماههاي فروردين، خرداد، تير و بهمن ماه نسبتا در سطح پاييني قرار دارد و در الباقي ماهها فروش به نسبت از روند تعادلي برخوردار است اما براي بالابردن سطح فروش در چهار ماه فوق بايد دست به اقداماتي زد كه فروش نسبتا با باقي ماهها همخواني پيدا كند
1-تهيه اجناس ويژه براي اين چهار ماه بطور مثال براي فروردين ماه بايد وسايل كودك مانند اسباب بازي ،بازي فكري، سرگرمي، انواع فيلمهاي كارتون و cd كه بچه ها با عيدي هاي خود بتوانند خريداري كنند يا براي ماه تيرماه كه مدارس وتعطيل است انواع كتب زبان لوازم كلاسهاي نقاشي وغيره
2-كاهش هزينه هاي جاري در ماههاي ياد شده
3-ايجادانگيزه در فروشندگان براي بهبود فروش
5-4 ائتلاف هاي استراتژيك strategic Aliances
ماهم چنين ائتلافي را با افتتاح فروشگاه دوم وهمكاري با دو تن از همكاران انجام داده ايم بطوريكه هر گاه مشتري به يكي از چهار مغازه ياد شده مراجعه كند وآن مغازه جنس مورد نظر را نداشته باشد با تماس به سه مغازه ديگرسعي در تهيه جنس وفروش آن به مشتري را دارد با ائتلاف اينچنيني سعي در فروش بيشتر و تكثر مشتري داريم
5-5 رويدادهاي كليدي milestones
6-0 خلاصه مديريت طرح manangment sumary
6-1 ساختار سازماني vganizational structure
6-2سيستم مديريتي management team
6-3 كمبودهاي سيستم مديريتي management teumcaps
در اينجا ما كمبودها را در كمي مقدار پول نقد داريم يعني اگر به ميزان شش ميليون پول نقد بود كه جنس هاي كمياب وگران را بوسيله آن تهيه كرد خيلي در پيشرفت كار موثر بود ولي حالا كيفيت بايد در همين منوال سركرد تا پشتوانه مناسبي درآينده بوجود آورد تا بتوان تمام كمبودها را برطرف كرد
6-4 برنامه نيروي انساني personnel plan
در قسمت نيروي انساني بايد اين نيروها طوري انتخاب شوند كه در پيشرفت كار موثر باشند
1-به اين كار آشنا باشد چون همانطور كه در قسمتهاي قبل گفتيم بعلت تنوع جنس بايد كاربرد هر جنس را بداند
2- دلسوز باشد وبراي فروش هر چه بيشتر تلاش كند
3-چشم پاك باشد چون در اين شغل بيش از هفتاددرصد مشتريان دختران وخانمها هستند بايد طوري برخورد كند كه مشتري با اعتماد واطمينان خاطر پا درون مغازه بگذارد
4-مسئوليت پذير باشد وساعات كاري را رعايت كند
5-آدم سالمي باشد يعني به طور عاميانه حلال وحروم سرش شود و به فكر دزدي از مغازه نباشد حال كه شرايط نيروي انساني را بررسي كرديم به تعدادنفرات مي رسيم تعداد پرسنل بايد طوري باشد كه جوابگوي مشتري باشد يعني مشتري معطل شود كه براي مغازه اي با اين حجم در طول سال به غير از خودت دونفر فروشنده ثابت نياز است كه به هنگام شلوغي بازار در سه ماه شهريور، مهر،ابان وجود يكي فروشنده ديگر الزامي است
1403/10/2 - پین فایل