پیش فاکتور دریافت فایل
پروژه کارآفرینی شرکت خدمات چاپی و تبلیغاتی
7123
24,900 تومان
.rar
315 کیلوبایت
توضیحات:
پروژه کارآفريني شرکت خدمات چاپي و تبليغاتي در 55 صفحه ورد قابل ويرايش


شرح فرايند و اطلاعات فني مورد نياز

شرح فعاليت هاي شرکت :

1 – فعاليت هاي تبليغاتي چاپي

* طراحي و چاپ پوستر هاي تبليغاتي

* طراحي و چاپ بنر هاي تبليغاتي

* طراحي و چاپ بيل برد ها و تيزر هاي شهري

* طراحي و چاپ کارت ويزيت

* طراحي و چاپ هاي تبليغاتي ديگر مانند ( سر رسيد ، ساعت ، خودکار ، ليوان ، پد ماوس و ... )



2 – فعاليت هاي تبليغاتي تصويري

تهيه ويدئو کليپ هاي تبليغاتي براي تلويزيون



3 – فعاليت هاي تبليغات مجازي

طراحي و اجراي تيزر هاي تبليغاتي اينترنتي

طراحي وب سايت معرفي و تبليغاتي



طراحي گرافيکي (تجاري ، تجاري و تبليغاتي )

طراحي موفق آرم تجاري :

مشتريان اغلب به آرم شرکت‌ها توجه زيادي نشان مي‌دهند، زيرا اين علامت‌ها بر "ارزش" محصولات و خدمات مي‌افزايند. گاه اين "ارزش" به مهم‌ترين عامل تحريک کننده‌ مشتريان براي خريد و استفاده ‌از محصولات و خدمات ، تبديل مي‌شود.

اين جا است که علامت تجاري و يا آرم معنايي گنگ مي‌يابد. قبل از هر چيز اين "ارزش" دقيقا به چه معنا است؟

ارتباط نوع محصول و نام شرکت و ارزش مطروحه نيز بسيار با اهميت است. حرفه‌اي‌هاي بازاريابي، همه‌ اين موارد را تبليغات مي‌نامند.مشتريان عاشق تبليغات هستند، بنابراين آرم ها را نيز دوست دارند. خبرگان در امر بازاريابي، انتخاب يک آرم يکدست و کامل را کليد همه مشکلات بازاريابي مي‌دانند.


حال، راز طراحي موفق يک آرم چيست؟

قبل از پاسخ به اين سؤال، بياييد سه رويکرد رايج بسياري از بازاريابان را در توسعه وطراحي آرم، با کمک گرفتن از انس هاي تبليغاتي مشاورين و مؤسسات طراحي آرم، بررسي کنيم.

البته اين نظريات اغلب پايه واساس درستي ندارند و از نظر من اين افراد تاکنون نتوانسته اند علامت تجاري موفقي طراحي کنند. به هر حال اين سه رويکرد عبارتند از:

1- دکوراسيون

2- الحاق

3- Golem
در روش اول اين طور به نظر مي رسد که تمايز، عاملي براي جلوه بيش تر است. متخصصين با اشاره به نام‌ها و نشانه‌هاي طراحي شده اظهار مي کنند: "ما آرم‌هايي متمايز از رقيبان خود، طراحي مي کنيم، به اين ترتيب مشتريان، ما را از بقيه تميز مي‌دهند."

اين روش، رويکردي کاملا ابتدايي است و براي افزايش اعتبار بايد آن را با عواملي از دو رويکرد ديگر تلفيق کرد.


روش"الحاق"، ارزش‌هاي مربوط به آرم و ساير مفاهيم مورد نظر را به اسم، نشانه و هم‌چنين موضوعات مربوط به رويکرد قبلي اضافه مي کند. روند منطقي اين جريان به اين طريق پيش مي رود:

مشتري، آرم و "ارزش" هاي افزوده به آن را که به شکلي زيبا تصوير شده، در پيغام هاي الکترونيکي ديده، بلافاصله احساس مي کند که اين علامت تجاري نيازهاي اورا برآورده مي‌کند. طرفداران طراحي آرم هاي احساساتي ادعا مي‌کنند، آن ها نيز تقريبا از اين روش استفاده مي کنند. (مثلا آنها در تبليغات، احساسات را برانگيخته و آن را تحريک مي کنند).
در رويکرد سوم، بازاريابان، سعي مي کنند، تبليغات‌شان با هويت انساني و شخصيت پردازي همراه باشد. به اين ترتيب مشتري با آرم ارتباط برقرار مي‌کند.

به عقيده نويسنده، اين سه نگرش، شرکت ها را به بيراهه کشانده، موجب شده پتانسيل و نيروي لازم براي طراحي آرم را نديده بگيرند.

اما رويکرد ديگري هم وجود دارد، که به نظر من سودمند‌ترين روش است. کارآمدي اين روش را تحقيقات و نظريات روان شناسانه و جامعه شناسانه ثابت کرده‌اند.

منطق توسعه‌ طراحي آرم با "ارزش" افزوده، به نحو شگفت‌انگيزي مشابه منطق توسعه‌ توليدات است. در هر دو مورد، ابزار يا وسيله اي توليد مي‌شود که به درد مشتري بخورد. براي رفع احتياجات مشتري، دانستن نوع اين احتياجات اهميت زيادي دارد. از ديد من، تصميم مصرف کننده براي خوشحال بودن، استراحت، سرگرمي، تقويت اعتماد به نفس، خيال پردازي يا هر مورد روحي ديگر؛ همان "احتياجات" او را تشکيل مي‌دهند.

مصرف‌کنندگان، هنگام دست يابي به اهداف و امتيازات تجربي، احساسي، رواني و اجتماعي درست مانند تلاش براي دست‌يابي به اهداف حقيقي و ملموس، مصمم و هدف‌مند هستند. علامت‌هاي تجاري توأم با "ارزش"‌ هاي افزوده، ابزاري براي کمک به مصرف‌کنندگان در دست‌يابي به اين اهداف هستند. اين ابزار، عوامل کمکي و به زبان ديگر، عوامل کمکي اجتماعي هستند.

در حقيقت يک آرم بدون يک سناريوي متقاعدکننده‌ براي افراد، آرم نيست. اين علامت ممکن است به آرم، شباهت داشته باشد؛ نام، نشانه و ويژگي‌هاي تصويري شناخته شده‌اي داشته باشد و حتي از روش هاي تبليغاتي نيز استفاده کند، اما مصرف‌کنندگان به اين محصول بي‌اعتنا مي باشند.

تمام روش هاي نوين و موفق در امر توليد محصولات و ارايه‌ خدمات، در مورد طراحي آرم نيز چاره ساز است، شرط لازم وکافي براي موفقيت، فراهم‌کردن چيزي براي مشتري است که به آن نياز دارد ولي نمي تواند خيلي سريع به آن دست پيدا کند...به اين دليل که تهيه آن براي مشتري کاري دشوار، پيچيده، پرزحمت، خسته کننده و گسترده است.

مطابق اين رويکرد، آرم شرکت ها مسائلي با هويت انساني نيستند و هم‌چنين خارج از فکر مشتري هويت ندارند. آنها فقط ابزار هستند،به همين سادگي ؛ ابزارهايي براي دست يابي به هدف نهايي.

احساسات را نمي توان به علامت هاي تجاري تزريق کرد؛ بلکه اگر به عنوان يک منبع سودمند در نظر گرفته شوند، احساسات را بر مي‌انگيزند. احساسات مثبت، نتايج مستقيم اين انتظارات هستند. سمبول هاي مختلف (نام، نشانه، فونت، نمادهاو...) بر خلاف انتظار تأثير زيادي ندارند؛ آن ها در حقيقت، نشانه‌هايي هستند که ما را براي رسيدن به هدف اصلي هدايت مي‌کنند.


انتخاب و طراحي آرم 10 مرحله‌ي مختلف دارد، يعني 10 روش مختلف طراحي موفق يا کارامد براي کسب درآمد :

ارتباط طراحي آرم با سود دهي مستقيم
اصل اوليه‌ طراحي آرم، در نظر گرفتن ارتباط آرم با اسم و ساير نمادها با سود آشکار و محسوس است. (نتيجه‌اي ملموس يا تجربي). اين سود را يا خود محصول به تنهايي ايجاد مي‌کند و يا اجزاي تشکيلات بازاريابي. اين اصل مهم را همواره به ياد داشته باشيد.
آرم‌هاي موفق با رعايت اين اصل به موفقيت رسيده اند. درست است که در اين مرحله خود آرم به تنهايي اهميت چنداني ندارد، اما تا اندازه اي بايد به آن توجه کنيد.


2. طراحي متني با تأثير رواني

يک متن مؤثر بر احساسات، مفهوم يا اصلي سازمان يافته است، که مشتري را به يک سري عوامل نامربوط ولي تأثيرگذار (مانند تمام فعاليت‌هاي بازاريابي يک شرکت) مرتبط مي کند.

در اين موارد، متن انتخاب شده، تأثير و سود مورد نظر را تضمين مي‌کند.

به عنوان مثال: وقتي به طور اتفاقي در قلب منهتن به اسامي دو هتل Hudson و Royalton بر مي خوريد، انتظار خدمات در سطوح عالي داريد.اما اگر در هتلي به اسم Boutique Hotel باشيد، تجربه‌ي متفاوتي است. کلمه‌ي Boutique Hotel خدمات بسيار متفاوتي نسبت به ساير هتل‌ها از اين زنجيره ارايه مي دهد- بعضي وقت‌ها تفاوت‌هايي بين خدمات دو اتاق در يک هتل. در واقع اين تاثير رواني نام‌ها و متن هاي انتخابي است که شما را وادار مي کند به دنبال کشف تفاوت‌ها باشيد.

طراحي پوستر :

شايد مهمترين نکته اي که در طراحي پوستر و طراحي کاتالوگ بايد در نظر گرفته شود اين باشد که طراحي آن بتواند باعث جلب نظر بيننده در هنگام مشاهده آن از ميان چندين کاتالوگ و پوستر ديگر شود. در برخي مواقع حتي ساده ترين طرح نيز باعث اين جلب نظر خواهد شد که در نظر گرفتن شرايط روانشناسي فرد را مي طلبد . اين خود مهمترين نکته اي است که طراح با توجه به نوع فعاليت سفارش دهنده اقدام به آن مي نمايد .

در گام دوم ، نکته مهم با توجه به کم بودن فضاي تبليغ ، ارائه توضيحات مختصر و البته تاثيرگذار در ذهن بيننده مي باشد . خلاصه مهمترين و بارزترين فعاليت کارفرما و نکته اي که باعث تمايز آن از ساير رقبا مي شود مي تواند از جمله اين توضيحات باشد.

در نظر گرفتن اين دو نکته در زمان طراحي کاتالوگ يا طراحي پوستر کافي است تا سفارش دهنده از ميان بازديد کنندگان فراوان آن پوستر و يا کاتالوگ مشتري خود را بيابد

مقصود از اينگونه ارائه اينست که پوستر به نحوي تهيه گردد که شرکت کنندگان در يک محيط صميمي و در زماني کوتاه ومشخص از مطالب کليه مقاله هاي ارائه شده مطلع شده و سپس موضوعات مورد علاقه خود را يافته و با دقت بيشتري مورد بررسي قرار داده و در صورت لزوم با ارائه دهنده پوستر که در کنار پوستر تهيه شده مستقر شده است به بحث و گفتگو پرداخته و جزئيات بيشتري را جويا شود که دريافت اين حجم از اطلاعات و درزمان کم در حالت ارائه بصورت شفاهي کمتر امکان پذير مي باشد.



پوستر:

پوستر بايد جذاب ، گويا ، مختصر ومفيد بوده وبه خوبي سازماندهي شده باشد. پوستر بايد تعداد محدودي از ايده‌هاي اصلي رابيان داشته وذهن مخاطب راباداده‌ها وتوضيحات اضافي مخدوش نسازد.

يا آفيش"AFFICHE" يا پلاکات "PLAKAT" صفحه چاپ شده يا دست نوشته اي است که به منظور آگاهي مردم از چيزي روي ديوار نصب مي کنند.

معناي اصلي پوستر همان اعلان يا خبر يا آگهي است آنهم آگهي مصور که در اوايل براي آگهي هاي تجاري از آن استفاده مي شده و منشا به و جود آمدن پوستر نيز آمريکا و اروپاست و دليل آن هم بوجود آمدن تکنولوژي چاپ مي باشد.لذا هدف عمده پوسترها در آغاز و در غرب صرفا تجارت بوده و بعدها عده اي مخصوصا گروههاي مختلف سياسي از آن جهت مواضع خود استفاده نمودند.در حدود 130 تا 150 سال پيش ماشين چاپ سنگي در ايران وارد شد و ابتدا پوستر بصورتي مختصر و در چاپ تک رنگ، ارائه مي شد.



اندازه :

كليه پوسترها بايدقابل نصب درتابلويي به ارتفاع150 وعرض 100 سانتيمتر ، مطابق دستور العمل زير تهيه شده باشد:

عنوان پوستر ونام نويسنده ( گان ) :

عنوان پوستر وعناوين داخلي بايد كوتاه وگويا باشد . نام خانوادگي ، نام وآدرس نويسند(گان) به ترتيب درزير عنوان پوستر آورده شود.

پوستر بايد شامل قسمتهاي زير باشد:

خلاصه : چكيده اي از مطالب ارائه شده درمقاله

مقدمه : مختصر ومفيد بوده وبيانگر اهداف پژوهش باشد.

روش ها : ترجيحاًً فهرست‌وار يابصورت فلوچارت تهيه شود.

نتايج : شامل جدول ، نمودار ، شكل‌ و عكس‌ همراه باتوضيح مختصري درموردآنها.

نتيجه‌گيري: شامل خلاصه‌اي از نتايج ومقايسه باتحقيقات ديگران بااشاره به مكانيسمها

سازماندهي مطالب:

كليه مطالب وبخش‌هاي پوستر بايد به ترتيب وپشت سرهم ازبالا به پايين دريك ياچند ستون تنظيم گردد.

متن:

براي نگارش متن اندازه كلمات بايد بگونه‌اي باشد كه ازفاصله 2متري براحتي قابل خواندن باشد.

درشكل زير نمونه اي از يك پوستر ارائه شده است كه برحسب مورد مي توان درتعداد ستونها يا رديف‌ها تغييراتي ايجاد كرد.



راهنماي تهيه پوستر

1. عنوان مقاله با حروف درشت در بالاترين سطر نوشته شود.

2. نام نويسنده (گان) مقاله و محل انجام پژوهش خوانا قيد شود.

3. متن گويا و رسا باشد.

4. از به کار بردن اصطلاحات غير معمول خودداري شود.

5. ابعاد پوستر بايد 90-70 سانتي متر در 120-100 سانتي متر باشد.

6. توجه شود تا حروف به اندازه کافي بزرگ باشد. به گونه اي که از فاصله 5/1 متري قابل خواندن باشد.

7. مقدمه، مواد و روش ها، يافته ها، بحث و نتيجه گيري طبق اصول مندرج در نحوه تهيه خلاصه مقاله آورده شود.

پوستر برگي ا زكاغذ گلاسه يا معمولي و به قطع ??- ?? سانتي متر مي باشد . داراي كلمات ، تصاوير و سمبل هائي است كه يك پيام را القا مي كند و براي سه هدف به كار ميرود .

?-اعلام رويدادها و برنامه ها ي مهم

?-ارائه توصيه هاي مفيد و اطلاعات لازم در مورد يك موضوع

?-تشويق به انجام يا منع از انجام يك كار

پوستر ها عموما براي آموزش توده مردم به كار ميرود و د رمكانهاي شلوغ ، و نمايشگاه نصب ميشود .









پوسترها به دو دسته كلي يك نظري و چند نظري تقسيم ميشوند :

پوستر هاي يك نظري :

با حداقل كلمات يا تصاوير ، يك مطلب يا مفهوم منفرد را بيان مي كند . هر كس ، با يك نگاه و بدون هيچ توضيح اضافه مي تواند معني آن را دريافت كند . نمونه آن پوستري است كه در راهروي بيمار ستان افراد را به سكوت دعوت مي كند .



پوستر هاي چند نظري :

مطالب و تصاوير زيادي را در خود جاي مي دهد . براي درك منظور ، به زمان بيشتري نياز دارد . اين نوع پوستر نيز نياز به توضيح شفاهي ندارد .

هر پوستر به طور معمول از اجزا زير تشكيل مي گردد .

?- شعار اصلي پوستر

?- تصوير يا تصاوير پوستر

?- پيام ثانوي ( محتوي پيام )

?- نام و نشان گوينده پيام ،گاهي پوستر ها مي توانند صرفا حاوي نوشته باشند

و يژگي هاي مطلوب شعار موجود در پوستر عبارت است از :

- از حداقل كلمات استفاده شده باشد .

- داراي حداكثر قدرت انتقال پيام باشد .

- باعث به خاطر سپردن نكات كليدي پيام آموزشي پوستر گردد .

- پوستر فقط يك شعار داشته باشد .

- اندازه شعار به قدر كافي بزرگ باشد .

- شعار در زمينه پوستر ، به سهولت و سرعت رويت شود .

- باعث جلب توجه و متوقف ساختن مخاطب شود .

ويژگي هاي مطلوب تصوير موجود در پوستر عبارت است از :

- با شعار پوستر همبستگي مستقيم داشته باشد .

- باعث جلب توجه و متوقف ساختن مخاطب شود .

- از تعداد زيادي عكس يا نقاشي استفاده نشود .

- از سمبل هاو نمادها براي درك بهتر افراد كم سواد استفاده شود .

- از تصاوير روشن و جذاب استفاده شود .

- ديد خوش بينا نه اي را به عنوان راه حل ارائه كند .

- تصوير باعث تاثير فوري ديداري شود .



کمپوزيسيون مطلوب

در واقع نمي توان کمپزسيون خوب و مطلوب را تعريف و تشريح کرد ، اما برخي نکات هستند که توجه به آنها ، تا حد ممکن از کمپزسيون نامطلوب جلوگيري مي کند. در اين جا به دو نکته اساسي اشاره مي کنيم :

بايد از قرينه سازي در تصوير جلوگيري کرد ، مگر آنکه پوستر ساز به عمد و براي منظور خاصي قصد داشته باشد از آن استفاده کند. براي پرهيز از اين قرينه سازي ، نبايد دوربين در مکاني قرار گيرد که تصاوير طرفين دوربين ، قرينه يکديگر شوند. براي مثال در يک خيابان نبايد دوربين در وسط قرار گيرد و زاويه ديد آن مستقيم به سوي ابتدا يا انتهاي خيابان باشد ، زيرا چراغ هاي برغ نصب شده در اطراف خيابان يا درخت هاي موجود در دو راستاي خيابان نسبت به دوربين حالت قرينه پيدا مي کنند و اين در ترکيب بندي تصوير حالتي نامطلوب است. در اين گونه موارد که امکان جابه جايي عناصر صحنه وجود ندارد ، بايد مکان و زاويه دوربين را تغيير داد ، در اين حالت معمولا دوربين را به يکي از طرفين صحنه مي برند و زاويه آن را طوري تنظيم مي کنند که کل صحنه را تحت پوشش قرار دهد و سپس پوستر برداري مي کنند.

اما اينکه چرا قرينه سازي نامطلوب است ، آن است که تصاويري که داراي قرينه هستند ( عناصر مختلف و مجزاي آن به گونه اي قرار گرفته اند که موجب قرينه سازي شده اند ) ، چشم ما را اذيت مي کنند ، به ويژه اگر در طرفين تصوير حرکتي نيز قرينه وار انجام شود ، تداوم و تکرار اين قرينه ها ، در ما حس سرگيجه و خستگي ايجاد مي کنند.

همان طور که پيش از اين گفته شد ، گاه پوستر سازان براي القاي مفهوم خاصي ، به عمد از قرينه سازي استفاده مي کنند براي مثال گاه در پوستر برداري ازصحنه ، رژه رفتن سربازان يا ماموران حکومتي ، از قزينه سازي استفاده شده ، تا به اين ترتيب بر قدرت موجود در انها يشتر تاکيد شود و تماشاگر به دليل و قرينگي دچار حس ترس و آسيب پذيري از ناحيه آنها شود.

• جز در موارد خاص نبايد عناصري که داراي رنگ هاي يکسان هستند ، در گوشه اي از کادر انباشته شوند. زيرا اين انباشتگي رنگ ، چشم را اذيت مي کند. از سوي ديگر پراکندگي رنگ ها در صحنه ، جلوه آنها را بيشتر کرده و بر شادابي صحنه مي افزايد. البته گاه پوستر سازها براي تاکيد بر عنصر خاصي ، در نقطه اي از تصوير تجمع رنگ ايجاد مي کنند. توجه داشته باشيد ، اين مسئله در مورد رنگ غالب در صحنه صادق نيست ، بلکه فقط در مورد انباشتگي رنگ در يک نقطه است.

1403/2/6 - پین فایل