پیش فاکتور دریافت فایل
اختلالات یادگیری ( ارزیابی، تشخیص، درمان )
28766
59,900 تومان
.zip
13,101 کیلوبایت
توضیحات:
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:

 تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری
 طبقه‌بندی اختلالات یادگیری
 ارزیابی
 تشخیص
 درمان
قسمتی از متن

افراد دارای اختلال یادگیری در تاریخ
 آلبرت انیشتین نابغه‌ی ریاضی تا 3 سالگی صحبت نمی‌کرد و تا 7 سالگی برای بیان هر جمله‌ای پیش پا افتاده بایستی فکر می‌کرد همه‌ی تکالیف درسی به جز ریاضی برایش دشوار بود یکی از معلمین گفته بود او به هیچ دردی نمی‌خورد.
 توماس ادیسون مخترع مبتکر و نابغه‌ی آمریکایی در کودکی غیرطبیعی، گیج و ناقص‌العقل معرفی می‌شده و پدرش او را «احمق» خطاب می‌کرده
 آگوست رودین مجسمه ساز بزرگ فرانسوی بعنوان کودکی آموزش ناپذیر تشخیص داده شده بوده و والدینش تصور می‌کردند که هرگز نمی‌تواند زندگی مستقلی را اداره کند.
 و من الجمله لئوناردو داوینچی، والت دیسنی و جیمز کلرک، بتهون، موزارت و هانس کریستین اندرسون همگی اختلال خواندن داشته‌اند.

تعریف اختلالات یادگیری
 دارای بهره هوشی تقریباً متوسط یا بالاتر
 از نظر حواس سالمند (شنوایی، بینایی و...)
 دچار عارضه‌ی مغزی مشخصی نیستند.
 دارای امکانات محیطی و آموزشی نسبتاً مناسبی هستند.
 دارای ناهنجاریهای شدید عاطفی و رفتاری نیستند.
 پیشرفت آموزشی آنها در یک یا چند زمینه یادگیری (خواندن، نوشتن، هجی کردن، حساب کردن)
 بطور قابل ملاحظه‌ای کمتر از بهره هوشی، سن و امکانات آموزشی است که از آن بهره‌مندند.
ملاک‌های تشخیصی (2013 – V DSM) برای اختلالات ویژه یادگیری (SLD)
 ملاک‌های A :
 خواندن نادرست یا تند یاآهسته و نیازمند تلاش زیاد
 مشکل در هجی کردن
 مشکل در بیان نوشتاری
 مشکل در درک و فهم آنچه خوانده می‌شود
 مشکل در تسلط بر مفهوم اعداد، وقایع عددی یا محاسبه
 مشکل در استدلال ریاضی
 وجود حداقل یکی از اینها به مدت 6 ماه ضروری است.
 مشکل در مهارتهای غیر کلامی (NLD)
 B : مهارت‌های اساسی تحصیلی پایین‌تر از انتظار
 C : آغاز در دوران تحصیل و تظاهر در دوره‌های بعدی
D : ناتوانی‌های هوشی و سایر اختلالات دخیل نیستند
و..........

1403/10/9 - پین فایل