پیش فاکتور دریافت فایل
پاورپوینت طرح مرمت باغ دولت آباد یزد
28624
64,900 تومان
.zip
57,063 کیلوبایت
توضیحات:

باغ دولت آباد يزد از نمونه باغ هاي تاريخي در ايران مي باشد كه مربوط به دوره زنديه مي باشد. اين باغ به همراه 8 باغ ديگر در پرونده اي با عنوان باغ ايراني در سال هاي اخير در ميراث جهاني يونسکوثبت شده اند. در اين تحقيق جامع که در قالب پاور پوینت و در 110 اسلاید ودر سه فصل گردآوری شده است. در فصل اول به معرفی باغ ایرانی ، تاریخچه باغ ایرانی ،انواع باغ ایرانی و... در فصل دوم باغ دولت آباد يزد از جنبه هاي مختلف تاريخي، معماري، نظام آبياري و نظام كاشت گياهان و...بررسي شده استو در فصل سوم به آسیب شناسی و مرمت پرداخته شده است . آن چه كه از بررسي اسناد مکتوب، وقف نامه و عکس هاي هوايي مشخص مي شود، نشان مي دهد كه اين باغ دچار تغيير بنيادين از گذشته تا به امروز در نظام گردش در فضا و بازديد شده است. همچنين نظام معماري، نظام گردش آب و گياهان نيز دچار دگرگوني شده اند

براي دست يابي به تدوين اصول مداخله مبتني بر مباني نظري مرمت با توجه ويژه به منشورهاي بين المللي در خصوص حفاظت و مرمت باغ هاي تاريخي مانند منشور فلورانس پرداخته شده است و اصول مداخله براي اين باغ تدوين شده است.

در بخش آخر مروري بر عمليات مرمتي انجام شده توسط سازمان حفاظت آثار ملي و سازمان ميراث فرهنگي طي سال هاي گذشته در بخش هاي مختلف باغ انجام گرفته است. آسيب شناسي به صورت كلي و تحليل از وضعيت حال حاضر بنا صورت پذيرفته است.

ارائه ي يک الگوي مفهومي مرمتي براي مداخله در بخش هاي مختلف باغ در قالب جداول صورت پذيرفته است، رويکرد موجودر در اين تحقيق تأكيد بر عناصر منظري باغ ايراني مي باشد.

1403/2/5 - پین فایل