پیش فاکتور دریافت فایل
طراحی جاده ها در خاکهای نمکی word
21599
24,900 تومان
.rar
15 کیلوبایت
توضیحات:
طراحی جاده ها در خاکهای نمکی word

مقدمه:

امروزه راههای ارتباطی یكی از عوامل مهم زیربنایی توسعه اقتصادی شناخته شده ودر ارتباط مستقیم با شكوفایی اقتصاد و صنعت كشـور وایجادرابطه اجتماعی افراد؛از لحاظ مبادلات بازرگانی واز همه مهمتر بسط دانش، فرهنگ وبهداشت در مناطق دور و نزدیك شناخته شده است بدین جهت راه و راهسازی بعنوان پایه و اساس اقتصاد معقول هر جامعه موردتوجه قرار گرفته است . از اینجاست كه راه وسیله جابجا كردن ثروت{1} نام گرفته است. مراحل مختلف طراحی واحداث راهها ، متاثر از عوامل مختلف اقلیمی ،اجتماعی ،اقتصادی وسیاسی است .پارامترهای مختلفی كه در مراحل مختلف مسیر یابی ،انتخاب مصالح مناسب ، روش اجرا و… تاثیر گذارند، را میتوان به دو بخش اختیاری و غیر اختیاری تقسیم نمود.بعنوان مثال انتخاب نوع مصالح روسازی را می توان اختیاری به حساب آورد، چون بسته به شرایط اقتصادی وبررسی منابع قرضه دور و نزدیك میتوان بهترین مصالح را از جهات مختلف انتخاب كرد،ولی پارامترههایی مانند توپوگرافی و شرایط اقلیمی به گونه ای هستند كه ایجاد تغییرات در آنها مستلزم سرمایه گذاری هنگفت ودور از دسترس است و به ناچار تمامی مراحل طراحی و اجرا باید با در نظر گرفتن این شرایط صورت پذیرد.

از آنجاییكه برای تكمیل وبهبود شبكه ارتباطی كشور ، عبور از مناطق بیابانی ،اجتناب ناپذیر است به نظر میرسد كه شناخت مسائل ویژه پروژههای راهسازی در برخورد با كویر و بیابان و روشهای مقابله و كنترل آنها ،لازم و مورد توجه باشد .بنا بر این در مقاله حاضر سعی می شود با رویكرد فوق به مسائل راهسازی پرداخته شود .

و در ادامه :

طراحی جاده ها در خاكهای نمكی

مشكلات خاكهای نمكی

راههای مقابله و كنترل خاكهای نمكی

راهسازی در بیابانهای ماسه ای

مشكلات ماسه های بیابانی

راههای مقابله و كنترل ماسه های بیابانی

كویرهای باتلاقی

طراحی بزرگراههاوجاده هابادر نظرگرفتن فضای سبزدر مناطق خشك

طراحی جاده ها و بزرگراهها

طراحی هماهنگ زمینهای اطراف

استفاده از خاكریزهای شانه و حاشیه راهها

احداث آبروهای خاكی

احداث شیارهای خاكی روی خطوط تراز

احداث بندهای انحرافی و آب برگردانها

احداث سیستمهای پخش سیلاب در حاشیه جاده ها

نتیجه گیری

مراجع

1403/10/2 - پین فایل