پیش فاکتور دریافت فایل
مقاله بررسی شرايط ازدواج و عقد
16819
24,900 تومان
.rar
25 کیلوبایت
توضیحات:
مقاله بررسي شرايط ازدواج و عقد در 25 صفحه ورد قابل ويرايش

و از نشانه هاي خدا بر شما اين است كه از جنس خودتان برايتان همسراني آفريد تا به واسطه آن آرامش يابيد . ((قران كريم ))

به طور يقين شيرين ترين حادثه اي كه در زندگي همه اتفاق مي افتد ازدواج است و براي دختر و پسري كه با هم ازدواج مي كنند پرداختن به وظايف همسري و جلب رضايت همسر از مهمترين مسائل است . ما در مجموعه حاضر سعي داريم به صورت ساده و مختنصر به موضوعاتي نظير انتخاب همسر مناسب , گذر از دوران نامزدي و عقد و همچنين تداوم زندگي زناشوئي با موفقيت و كاميابي اشاره نمائيم . اكثر افراد جامعه در طول زندگي به خصوص اوايل زندگي با مشكلات زيادي روبرو مي شوند به خصوص مشكلات اقتصادي مثل نداشتن مسكن , مخارج زندگي , نداشتن شغل دائم و ... . اما با اين وجود بسياري از اختلافات زوج ها و حتي بسياري از طلاق ها به خاطر مسائل اقصادي نبوده است بلكه ندانستن راه و رسم زندگي و نشناختن همديگر باعث اين جداييها گرديده است .

هدف ما اين است كه شما با ملاك هاي انتخاب همسر مناسب , نحوه گذر از دوران عقد و اصول زندگي مشترك اشنا شويد و فضاي زندگي را براي همديگر ارام بخش كنيد . با خواندن و بكار بردن اين اصول و كمك گرفتن از مشاوران مسائل خانوادگي مطمئن هستيم به موفقيت هايي در زندگي خواهيد رسيد و احساس خوبي از انتخاب همسر خود و از كنار هم بودن خواهيد داشت .

ضمن اينكه به شما مي گوييم : مطالب اين جزوات با يك بار خواندن ممكن است فراموش شوند و يا مدت زيادي طول بكشد تا بتوانيد انها را بكار بگيريد پس اين مطالب را بارها بخوانيد تا فراموش نكنيد و همچنين صبور باشيد تا بتوانيد آنها را در زندگي بكار گيريد و اگر باز هم مشكل داشتيد با يك مشاوره يا روانشناس مسائل خود را در ميان بگذاريد .

اميدواريم با بكار بستن مواردي كه توصيه خواهد شد هميشه زندگي شما با سعادت و شادكامي همراه باشد .

راهكارهايي براي ايجاد روابط صميمانه تر شوهر با زن

1- به حرف هاي همسرتان گوش كنيد و سئولاتي از او بپرسيد .

2- بكوشيد بدون ارائه توصيه هاي نا خاسته , به مدت 20 دقيقه به حرف هاي او گوش كنيد .

3- سعي نكنيد در قبال مشكلات او راه حل ارائه دهيد , در عوض با او هم فكري و همدلي كنيد.

4- علاوه بر مناسبت هاي ويژه , در مواقع ديگر نيز براي تنوع به او شاخه گلي هديه كنيد .

5- از قيافه و ظاهرش تعريف و تمجيد كنيد .

6- وقتي ناراحت است به احساساتش احترام بگذاريد .

7- وقتي خسته است به او پيشنهاد كمك بدهيد .

8- وقتي مي خواهيد دير تر به منزل برويد , به او زنگ بزنيد و خبر دهيد .

9- از محل كار به او زنگ بزنيد و حالش را جويا شويد يا موضوع هيجان انگيزي را براي او تعريف كنيد يا بگوئيد كه او را دوست داريد . كاري كنيد كه بداندوقتي ازاو دورمي شويد , دلتان برايش تنگ مي شود .

10-در حضور ديگران محبت خود را بيشتر به او نشان دهيد .

11-براي او بيشتر از فرزندان اهميت قائل شويد و كاري كنيد كه بچه ها بدانند شما اول از همه به همسرتان توجه داريد .

12- با او به گونه اي رفتار كنيد كه در اوايل ازدواج رفتار مي كرديد .

13- به شيوه اي با گفت و گو كنيد كه نشان دهيد كه شما خواهان رسيدن به خواسته هاي او هستيد .

14- فرصت خاصي را فراهم كنيد كه با هم تنها باشيد .

15- وقتي آرايشگاه مي رود و مدل موهايش را تغيير مي دهد , از فرم جديد او تعريف كنيد.

16- وقتي به حرف هاي او گوش مي دهيد , تماس چشمي خود را با او حفظ كنيد .

17- اگر از شما در خواست كمك و حمايت كرد , بي آنكه در خواست او را نا بجا تلقي كنيد به او پاسخ مثبت دهيد .
مهارتهاي ارتباطي

روابط خوب و سالم هنگامي ايجاد مي شود كه زن وشوهر بتوانند خواسته ها و نيازهاي خود را به يكديگر بگويند وحتي گاهي به درخواستهاي يكديگر نه بگويند .

از عواملي كه در روابط زن و شوهر ايجاد مشكل مي كند اين است كه آنها نمي توانند با هم درست صحبت كنند . اگر حرفهاي امروز باعث ايجاد شمكل شد بايد از خود پرسيد علت چيست و نحوه حرف زدن را عوض كرد .

معمولاً نحوه حرف زدن از كلمه هايي كه استفاده مي كنيد تاثير بيشتري دارد . نحوه حرف زدن نشانه اعلان جنگ يا صلح است . لذا زن و شوهر بايد از لحن كلام مناسب در ارتباط با يكديگر استفاده كنند . البته در اكثرمواقع لحن كلام و نحوه حرف زدن در اول ازدواج محبت آميز و دوستانه است اما متاسفانه اين طرز حرف زدن حفظ نمي شود و به تدريج فراموش مي شود .

بيشتر وقتها زن و شوهرها از صحبت كردن در مورد احساسات و مسائلي كه باعث دل نگراني آنهاست ترس دارند و فكر مي كنند اگر اين حرفها را بزنند باعث بحث ومشاجره خواهد شد اما بدانيد وقتي كه بتوانيد راجع به احساسات خود حرف بزنيد باعث مي شود كه نحوه حرف زدن و قيافه تان عوض شود . مثلاً اگر شما به همسرتان بگوئيد از دست تو عصباني هستم ، او مي پرسد چرا ؟ زيرا دلش نمي خواهد عصبانيت شمار را مشاهده كند اما اگر بگوئيد ناراحت نيستم و احساس خود را بيان نكنيد و درعوض صداي خود را بلند كنيد يا درها را به هم بكوبيد ،همسرتان اين رفتار را نمي پذيرد و خشمگين شده و باعث بحث و دعوا مي شود.

يكي از مشكلات زن و شوهرها كه به صورت عادت شده اين است كه وقتي مشكلي بوجود مي آيد معمولاً دنبال مقصر مي گردند و هر كدام ديگري را مقصر ميداند در حال كه چون زن و مرد هر دو يك طرف مشكل هستند نمي توانند قاضي خوبي باشند و قضاوت كنند پس در موقع ايجاد مشكل از متهم كرد ديگري خودداري كنيد و با هم سعي و كنيد تا مشكل را حل كنيد .

يكي ديگراز توانايي ها در ارتباط ، نشان دادن علاقه واحساس مسئوليت در قبال همسر است .در هر فرصتي كه پيش مي آيد به ويژگي هاي خوب همسرتان اشاره كنيد و از او تشكر كنيد . هر از چند گاهي بگوئيد : به تو علاقه دارم ،هيچكس در زندگي مثل تو نمي تواند يار و ياور من باشد ، من به تو احتياج دارم و يا احساس مي كنم بدون تو زندگي كردن برايم دشوار است . حتماً لازم است اين كلمات به زبان آورده شود نه اينكه در دل نگه داري شود .

نشستن با هم ، مسافرت به اتفاق همسر ،تماشاي تلوزيون ، قدم زدن با همسر، شستن ظروف به طور مشترك و … مي تواند ارتباط بين شما و همسرتان را نزديك تر كند . با هم صحبت كردن ، گوش دادن به حرفهاي يكديگر ، احترام گذاشتن به هم ديگر و آرام كردن همسر در هنگام ناراحتي از مهارتهاي برقراري ارتباط خوب است .

در برقراري ارتباط خوب يك نكته كه بايد به ان توجه كنيد اين است كه حرفهايتان را با طعنه و كنايه مطرح نكنيد . اين گونه صحبتها باعث بحث ودرگيري بيشتربين شما و همسرتان مي شود .

گاهي اوقات زن و مرد حرفهايي مي زنند كه شايد منظور شان يكي باشد اما درست متوجه منظور يكديگر نمي شويد در نتيجه مشكلات ارتباطي به وجود مي آيد . پس سعي كنيد با هم ساده و با محبت صحبت كنيد.

از نسبت دادن القاب ناگوار و زشت به يكديگر خودداري كنيد . عناويني مانند بدقول ، زرنگ شلخته ، بي عاطفه ، يك دنده ، بي انصاف ،‌زور گو ، خودخواه و اين قبيل القاب كه ممكن است در موقع ناراحتي و عصبانيت و بدون هيچ نيتي گفته شود ولي اثرات آن در ذهن او مي ماند و از بين بردن آن از ذهن دشوار است .

از موراد ديگر اين است كه زن و مرد بايد توجه داشته باشند كه اشتباهات يكديگر را در حضور ديگران مانند دوستان ، فرزندان ، آشنايان و فاميل مانند پدر و مادر شوهر ، پدر زن ، يا مادر زن بيان نكنند بلكه اين اشتباهات را با يكديگر و در يك محيط دوستانه و بدون حضور ديگران مطرح كنيد و هدف از گفتن آن حل مشكل باشد .

زن و شوهر بايد دلايل اختلاف خود را به سرعت بشناسد و به دست زمان نسپارند و به جاي گله و شكايت و سرزنش يكديگر به حل مشكلات بين خود بپردازند و پيش ازاينكه مشكل خود را با كسي در ميان بگذارند با همسر خود در ميان بگذارند و سعي كنند به عنوان دو انسان عاقل و بالغ مشكل و مسئاه را بين خود عادلانه حل كنند و اجازه ندهند كه ديگران در اين امر دخالت كنند .

مهمترين علت ايجاد مسائل و مشكلات بين زن و شوهرها ، سوء تفاهم و بدگماني نسبت به همسر است . هم زن و هم مرد به يك نسبت بايد از ايجاد سوء تفاهم ها جلوگيري كند . مثلاً اگر سكوت همسر را به عنوان قهر يا اعتراض معني كنيد مشكل ايجاد مي شود و يا اگر خواسته خود را نگوئيد و سكوت كنيد معلوم نيست چه شده و مشكل چيست و اين مي تواند باعث كدورت شود . بنابراين وقتي از رفتار يا حرف همسرتان رنجيده مي شويد و يا تحت تاثير حرف كسي قرار مي گيريد بهتر است آن را معلوم كنيد و فرصت پاسخ گويي به همسر خود بدهيد .

1403/2/1 - پین فایل