پیش فاکتور دریافت فایل
ارزﻳﺎﺑﻲ ﻣﻌﻨﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻲ اﻟﻤﺎن ﻫﺎي ﻣﺤﻴﻄﻲ
13355
24,900 تومان
.pdf
315 کیلوبایت
توضیحات:
ﭼﻜﻴﺪه در ﺷﻬﺮﻫﺎي ﻣﺬﻫﺒﻲ و در اﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﻪ ﻃﻮر وﻳﮋه در ﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ اﻧﺘﻈﺎر ﻣﻲرود اﻟﻤﺎنﻫﺎي ﻣﺤﻴﻄﻲ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه در ﻓﻀﺎﻫﺎي ﺷﻬﺮي ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻫﻮﻳﺖ ﺷﻬﺮ و ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻛﻨﻨﺪه ﻓﺮﻫﻨﮓ زﻳﺎرت و در راﺳﺘﺎي ﻣﻌﻨﻮﻳﺖ ﺑﺎﺷﺪ .اﮔﺮ اﻟﻤﺎنﻫﺎي ﻣﺤﻴﻄﻲ ﻛﻪ در ﺑﺮﺧﻲ ﺗﻘﺎﻃﻊﻫﺎ و ﻣﻜﺎنﻫﺎي ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ ﺟﺎﻧﻤﺎﻳﻲ ﺷﺪه ا ﺑﺘﻮان در ﻫﺮ ﻛﻼﻧﺸﻬﺮ ﻳﺎ ﺷﻬﺮ دﻳﮕﺮي از اﻳﺮان اﺳﺘﻔﺎده اﻧﺪ ر ﻛﺮد، ﭘﺲ در اﻳﻦ زﻣﻴﻨﻪ ﺗﻔﺎوﺗﻲ ﻣﻴﺎن ﺳﻴﺎﺳﺘﮕﺬاري، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اﻗﺪاﻣﺎت زﻳﺒﺎﺳﺎزي در ﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﺎﻳﺘﺨﺖ ﻣﻌﻨﻮي رﻳﺰي و ﻃﺮح اﺳﺘﻘﺒﺎل از » اﻳﺮان و دﻳﮕﺮ ﺷﻬﺮﻫﺎي اﻳﺮان ﻗﺎﺋﻞ ﻧﺸﺪهاﻳﻢ .ﺗﻼش اﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺑﺮ ارزﻳﺎﺑﻲ ﻣﻌﻨﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻲ اﻟﻤﺎنﻫﺎي ﻣﺤﻴﻄﻲ ﺮ ﻣﺸﻬﺪ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎي ﻣﺪل ﺗﺤﻠﻴﻠﻲ ﺗﺤﻘﻴﻖ و ﺑﺎ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ارزش «ﺑﻬﺎر در ﺷﻬ ﻫﺎي اﺳﻼﻣﻲ ﺑﻮده و در اﻳﻦ راه از ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ اﻟﻤﺎن ﻣﺤﻴﻄﻲ (اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ .ﻧﺘﺎﻳﺞ 10 ) اي، ﻣﺸﺎﻫﺪات ﻣﻴﺪاﻧﻲ و روﻳﻜﺮد ﺗﺤﻠﻴﻠﻲ ﺗﺼﺎوﻳﺮ اﻟﻤﺎنﻫﺎي ﻣﺤﻴﻄﻲ ﺟﺎﻧﻤﺎﻳﻲ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﺧﻲ اﻟﻤﺎنﻫﺎ » ﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ ﻧﺸﺎن ﻣﻲدﻫﺪ ﻛﻪ «ﻃﺮح اﺳﺘﻘﺒﺎل از ﺑﻬﺎر» ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﻌﻨﺎﻳﻲ اﻟﻤﺎنﻫﺎي ﻣﺤﻴﻄﻲ ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮي اﻟﻤﺎن» ،« ﺧﺼﻮﺻﺎً در ﻣﺒﺎدي ورودي زاﺋﺮﻳﻦ ﻧﺎﻣﺸﺨﺺ ﺑﻮدن ﻣﺮﺟﻊ ﺗﺬﻛﺮ در » ،« ﻫﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﻌﻨﺎﻳﻲ ﭘﻴﭽﻴﺪه ﺗﻌﺪادي از اﻟﻤﺎن ﻫﺎ«، »اﺳﺘﻔﺎده از اﻟﻤﺎن ﺟﺎﻧﻤﺎﻳﻲ اﻟﻤﺎن» ،« ﻫﺎي ﻣﺘﻌﺪد ﺑﺪون ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﻫﻮﻳﺖ ﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ ﻫﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﻣﺮﺟﻊ ﺗﺬﻛﺮ ارزش ﻫﺎي ﺳﻨﺘﻲ-آﻳﻴﻨﻲ در ﻧﻘﺎط ﻛﻢ رﻓﺖ و آﻣﺪ « و »اﺳﺘﻔﺎده از اﻳﺪه ﻫﺎي ﺧﺎم در ﻃﺮاﺣﻲ ﺑﺮﺧﻲ اﻟﻤﺎن ﻫﺎ ﺑﻮﻳﮋه در ﻣﻘﻴﺎس ﻣﻮاردي ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻲ «ﺑﺰرگ ﺷﻮد ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎي ﻣﻌﻨﺎﻳﻲ اﻟﻤﺎن ﻫﺎي ﻣﺤﻴﻄﻲ و ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎي زﻣﻴﻨﻪ اي در ﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ ﻣﻘﺪس ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر ﺑﺎﺷﻨﺪ .در ﻛﻞ ﻣﻲ ﺗﻮان ﮔﻔﺖ در ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﺳﻴﺎﺳﺘﮕﺬاريﻫﺎي ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻼنﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ در اﻳﻦ ﺣﻮزه، ﻣﺒﺎﺣﺚ ﻣﻌﻨﺎﻳﻲ اﻟﻤﺎنﻫﺎ، ﭘﻴﺎمﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ اﻳﻦ اﻟﻤﺎنﻫﺎ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ و ﻫﻢﭼﻨﻴﻦ ﺗﻨﺎﺳﺐ اﻳﻦ ﭘﻴﺎمﻫﺎ ﺑﺎ زﻣﻴﻨﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ و ﻣﺬﻫﺒﻲ ﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ ﭼﻨﺪان ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﻧﮕﺮﻓ ﻮاﺳﺘﻪ ﻳﺎ ﻧﺎ ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺗﺼﻮر ذﻫﻨﻲ ﻧﺎﻇﺮ از ﺷﻬﺮ زﻳﺎرﺗﻲ » ﺘﻪ و اﻳﻦ ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت و اﻗﺪاﻣﺎت، ﺧ .در آﻳﻨﺪه ﻧﻪ ﭼﻨﺪان دور ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ « ﺑﻪ »ﮔﺮدﺷﮕﺮ «زاﺋﺮ»و ﺗﺒﺪﻳﻞ « ﺑﻪ »ﺷﻬﺮ ﺗﻮرﻳﺴﺘﻲ ﻣﺸﻬﺪ «ﻣﺸﻬﺪ « ﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ ﻣﻘﺪس» ،« اﻟﻤﺎنﻫﺎي ﻣﺤﻴﻄﻲ » ،« اﺳﺘﺤﺎﻟﻪ ﻣﻌﻨﺎﻳﻲ و ﻋﻤﻠﻜﺮدي» ،« ارزﻳﺎﺑﻲ ﻣﻌﻨﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻲ» : واژهﻫﺎي ﻛﻠﻴﺪي
1403/9/2 - پین فایل