پیش فاکتور دریافت فایل
مقاله بررسی جامعه شناسي تاريخي
10941
24,900 تومان
.zip
49 کیلوبایت
توضیحات:
مقاله بررسي جامعه شناسي تاريخي در 23 صفحه ورد قابل ويرايش
امپريونيسم اجتماعي در زمينه مهماننوازي
خلاصه: اين گونه شيوههاي تحقيق در زمينه مهماننوازي در حال افزايش هستند. امپريونيسم اجتماعي حالتي از اجتماع اتوبيوگرافيكي است كه همراه با موارد وابسته به آن شرح داده ميشود. مباحث متودولوژيكي همراه با بخش هماستي (خانه ماندن) و پيشرفتهاي تاريخي در مبحث آماده است. بك بازبيني بررسيهاي شاخص پيشين از منازل تجاري و خصوصي نيز مورد توجه قرار ميگيرد. خلاصهاي از يافتههاي اساسي از مطالعات اخير نيز راجع به امپريونيسم اجتماعي فراهم شده است. موارد متودولوژيكي مورد توجه شامل قابليت انتخاب، تطابق مهمان وميزبان و استقلال كارهاي كيفي است. موارد بالقوه مهم راجع به هدف اين تحقيق نيز راجع به مهماننوازي به طور گسترده مورد توجه قرار ميگيرد. مقدمه: به اين موضوع كه اكثر تحقيقها راجع به مهماننوازي مثبتگر هستند، توافق وجود دارد (1999word) و شيوههاي كيفي تحقيق نياز به بررسي گستردهتر دارند (تايلورد ادگار 1999). شيوه تفسير گرايانه در تحقيق كيفي از مهماننوازي معمول نيست يك بررسي راجع به شيوههاي تحقيق كيفي درباره مهماننوازي مفقود شده است و اين خود شاهدي براي نياز به پيشرفتهاي بيشتر در اين زمينه است. ريلي و لاو (1999) راجع به شيوههاي كيفي بحث ميكند كه شامل تجربيات شخصي، موارد روزانه، مباحثات و سمينارها است. آنها نياز به حركت در مسير اولين سه لحظه تاريخي را براي تحقيق كيفي پيشنهاد ميكنند. اولين آن موقعيت ملي است جايي كه هدف درخواستهاي كيفي جايگزيني حقيقت در زندگي است. دومين موقعيت نوگرايي است، جايي كه تأكيدهاي متودولوژيكي و مثبتگرايه طبقهبندي و استانداردسازي ميشوند و شيوهاي منسجم به ايجاد پاسخي براي منتقدان اقدام ميكند كه با ميزانهاي برابري از حقيقتگرايي، انديشمندي، و عموميسازي رو به رو است. و سومين آنها موقعيت «گونههاي نامشخص» است، كه در موضوعات، برنامهها و دورههاي پيشين تحقيق قابل درك است و ميتوان آنرا يافت. ديازين و لينگولن دو موقعيت ديگر را نيز شناسايي كردهاند. چهارمين آن «بحران بازنمود» است. در دورهاي كه خويشتن خود در مرحله دانش بينهايت است (زمينههاي كاري و تفاسير به عنوان فرآيندي مجزا شناسايي ميشوند كه فرد را به متن ارزشمندي، واقعگرايي و هدفمندي در تحقيق كيفي ميبرند.) محققان در تلاشند كه چگونه خود و اهدافشان را در متون انعكاسي قرار دهند. پنجمين آن موقعيت پست مدرن است. كه بدنبال راههاي جديدي براي ارائه مواردي از قوم نگاري و ارزيابي مفاهيم جايگزين است. در اين جا مفاهيم جديد و تصحيح موارد قبلي همچنان ادامه دارد. و در اين مرحله به جايگزيني يك فرهنگ بررسي شده ملي ميپردازند كه از جوانب مختلف مورد بررسي و نظارت است، كه نتيجهاش تئوريهايي با مقياس كم در شرايط بخصوص است. دنزين و لينكولن (2000) دو موقعيت جديد را شرح دارند. و ريلي و لاو به شرح موارد تجربي «و آينده» پرداختند كه مربوط به پيشرفتهاي اخلاقي بود. با حركت از ميان موقعيتهاي چهارم و پنجم كه اين مقاله معرفي ميكند تحقيقها راجع به مهماننوازي معرفي شرح و بحث خواهند شد و اسپريونيسم اجتماعي را حالتي از علم (علوم) اجتماعي اتوبيوگرافيكي شرح ميدهد. جوانب گسترده اين تحقيق كيفي شامل انعكاسات روي ساختار دانش است. حاصل و هولينشيد به مطالعه روي نسل، موقعيت و كنترل اجتماعي در بخش هوماستي (خانه ماندن) ميكند. اين مطالعه بدليل مباحث قبلي و بعدي كه راجع به آن انجام شده و خواهد داشت اهميت دارد. بازده پاياني آن رابطهاي ادراكي بين مهماننوازي و فضايي است كه بخش «ماندن در خانه» را تشكيل ميدهد. موارد اين سفر آكادميكي شرح داده شده است. واژه بخصوص «هواستي» يعني ماندن در خانه واژهاي است كه كاربرد آنها در مواقعي است كه توريست و مهمانان در يك خانه اقامت ميكنند كه البته با برخورد و رفتار ميزبان يا اقوام رو به رو ميشوند. و البته يك فضاي عمومي وجود دارد كه بين توريست و ميزبان و يا مهمان و قوم خويش آن تقسيم ميشود. كه سهمي از فضاي ميزبان خانه در اختيار آنان قرار ميگيرد. محدوده اين اقامتها از انواع هتلها، تخت، صبحانه، و انواع ميزبان متفاوت است كه بر موارد خصوصي، اقتصادي و اجتماعي استوار است. در بعضي موارد گاهي مهمانخانهها، لژها و سوئيتها مشابه با هتلها در نظر گرفته ميشوند كه با تخت و صبحانه همراه هستند. بنابراين ارتباط ميزبان و مهمان و تقسيم فضاي خانه باعث عمومي شدن روابط ميگردد. خانه مفهومي است كه بين اين شخصيتها رابطه برقرار ميكند. تقريباً 40 درصد هزينه اقامت در ابتدا گرفته ميشود. كه در بريتانيايي كبير اين ميزان بيش از نيمي از آن و در ايالت متحده يك چهارم آن است. بيش از نيمي از كشورهاي انگليسي زبان با مهيمانوزاي از توريسم آشنا هستند. بررسيهاي ملي و منطقهاي انواع مشخصي از اقامتهاي ميزبان و مهمان را نشان ميدهد و روي انواع مختلف نگرش تجاري بحث ميكنند. بنابراين از آنجا كه اقامت در منازل مورد توجه قرار دارند بنابراين ميبايست مورد بررسي قرار گيرند. بنابراين تعريف و تمركز بر اين مطالعات منجر به جداسازيهاي محدود شونده و غيربخصوص در مشخصههاي منازل عمومي و خصوصي خواهد شد. يك تحليل متدولوژيكي از مطالعات نشان ميدهد كه بيشترين موضوع مورد توجه براي بررسي روابط ميان ميزبان و مهمان است. همچنين مؤلفان به بررسي نگرشهاي عملكردي يا تعاملات اجتماعي در فرآيند مهماننوازي ميپردازند. دو منبع اوليه اطلاعاتي شامل موارد زير هستند: اولي مصاحبههايي است كه گاهي اوقات به اين موارد مطالعاتي منجر ميشود و دومي مشاهدات همراه آن است. شيوه سه گانهسازي يا چند شيوهاي در بخش عظيمي از تحقيق مورد استفاده قرار گرفت كه شامل منابع اطلاعاتي ثانويه عظيمي راجع به كتابهاي مهمان، ايفاي نقش، نقشههاي منطقه و تشريح چگونگي آرايش مبلمان است. كه كتابهايي نيز راجع به آنها چاپ و منتشر شده است كه از جمله آنها پيرس (1990) بود كه به عنوان مشاهدهگر درباره ميهمان بود علاوه بر آن كتابهاي ديگري در سالهاي 1981، 1994، 1953، 1995 از جانب گراهام، كرنگ، گافمن، ماركوس و ديگران به چاپ رسيد. موضوعات اخير راجع به اين مطالب كتابهايي بود كه مباحث آنها بر پايه مطالعات و مباحثات استوار بود. ديگر مطالعات نيز منجر به دستيابي به شيوههاي خارقالعاده شد. در پي بررسي نگرشهاي ميزبان يا فردي كه از هتل يا منزل مراقبت و آنرا براي ميزبان فراهم ميكند دريافتيم كه تعاملات (رفتار برخورد) اجتماعي نقطه كانوني آن است. هيچيك از اين مطالعات به بررسي فرد مشاهدهگر به عنوان تجربه مهمان بودن يا احساس مشتري بودن، نپرداخته است.
قابليت انتخاب امپريونيست: اولين شيوه جمعآوري اطلاعات، نقشهبرداري امپريونيستي است. كه يك نمونه مناسب از خانه روستايي، تخت و صبحانه در اين آمده است: درست بيرون اتاق قايقهاي ماهيگيري وجود داشتند. نميتوان صبحانه را غذا گفت. شايد بهتر باش بگوييم عصرانه. هاوسون در ميان دو در گيج شده بود. وي را راهنمايي كردم. نگاهي به اسباببازيهاي كودكان، آن بيرون انداختم، ونامرتبي معمولي در خانه وجود داشت. متوجه شدم كه مابري پلهها شب گذشته دو كارت بوده است. روز مادر مبارك، كه يكشنبه گذشته بود. يك روز معمول را نشان ميداد.
اين حالت و شيوه كيفيتي آگاهانه طي مرحله همراهي موقتي در تأكيد براي نتبرداري دارد. شيوه ثبت مشاهدات حضور بيننده و درك شخصي وي را نشان ميداد. كه از زبان تشريحي استفاده كرده بود. در شيوههاي قديمي از حالت علمي براي يادداشتبرداري استفاده نميشود. HS1 از طريق مفاهيم كد باز بررسي ميشود. كه به ايجاد يك قالب ادراكي ميپردازد. HS2 به عنوان هر HS1 تحليل ميگردد. حالت ادراكي HS1 براي موضوع HS2 بكار گرفته ميشود. مدلهاي HS2 در اين مدل جايگزين ميشوند. قابل كاري پذيرفته، در يا اضافه به اين فرآيند HS3- HS6 ميگردد. قالب كاري براساس HS1- 6 در HS2 بكار گرفته ميشود. قالب كاري HS1- HS6 براي HS1 بكار گرفته ميشود و يك تحليل گفتاري شكل ميگيرد. اين فرآيندها نياز به جزئيات بيشتري ارند. چنين جمعآوري اطلاعاتي غيرقابل اجتناب است. و محدوديتهاي فردي را در ظرفيت براي فرآيند اطلاعات انعكاس ميدهد. بنظر مناسب ميرسد كه شيوه كدگذاري ميبايست روي مفهوم الزامي تفاسير كار كند به جاي اينكه به تحقيق براي مفاهيم يا مطالب گفته شده از زبانها بپردازد.
امپريونيسم و بيگانهها (غريبه): امپريونيسم اجتماعي همراه با درك سريع است كه با ترتيب آشنا است. تا اينكه به تحقيق براي بررسي معنا بپردازد. چنين اظهاراتي براساس پاسخ از سوي بيگانه به تجربه جهان است همچون وحدانيت افراد. كه به ايجاد تلاشي براي نمايش جرياني از آگاهي ميپردازد كه وحدانيت تجربيات را منعكس ميسازد. منطق امپريونيسم ميگويد كه حقايق هماهنگي و عدم هماهنگي وجود دارد. يك تجربه موفق هنگامي اتفاق ميافتد كه مفاهيم زيباييشناختي مشتري با موارد ميزبان هماهنگ باشد. يك مثال ساده اتفاق نظر بر رنگ كاغذ ديواري است. كه بسته به پيش زمينه مشابه بين محقق و فردي است كه تحقيق روي وي انجام ميگيرد. در قرن 19 هريسون به انتقاد از تلفظ لغت flaneur براي توريست پرداخته و لغت chorister كه توسط ورينگ استفاده شده است را ترجيح ميدهد. (فردي كه در رابطه با موقعيت مكاني است). تفسيري ديگر راجع به اقامت در يك هتل خانوادگي كوچك اينگونه است: اتاق ما رو به رو است. يك فرش روي زمين است كه كاملاً مناسب است. كاغذ ديواري صورتي خطدار كه با رنگ سفيد همراه شده است. دو عكس فرانسوي از قرن 19 و يا چاپهايي از آن وجود دارد. دو چراغ خواب كه تختخوابهاي دوقلو را فرا گرفتهاند. خيلي خوب هستند و در صندلي كه از كاتالوگ تهيه شدهاند چاي و قهوهساز وجود دارد. ميزبان- مهمان و تطابق همراه: در يك مقاله مفهومي: آرامابري روي مفهوم ميزبان- مهمان بحث ميكند و براي هر دو طرف وظايفي را تعيين ميكند. وي ميگويد چنين مدلهاي تقارني در شيوههاي مدرن فعال نيست چرا كه موقعيتها ضرورتاً اقتصادي است يا تعاملي. اسلتري نيز به رد روابط ميزبان و مهمان ميپردازد و با توجه به لينچ و وانل لغت فروشنده و خريدار را ترجيح ميدهد. همانطور كه آرمابري لغت «فراهم كننده خدمات» و «مشتري» را پيشنهاد ميكند. مثالي در زير بخوانيد: امشب ما سوپ و غذاي آبپز داشتيم. نميدانم ميتوانيم موي سياه را توضيح دهم؟ يك موي سياه توي بشقاب من بود. هويجها خوب بودند. كتي كه گوشت نميخورد شب گذشته جوجه خورد و بسيار لذت برد و غذاي آبپز را امتحان كرد ولي ميتوان گفت يك كار خانگي بوده است كه كتي را اينقدر شگفتزده است. ما نوعي دسر خوريم. ليمو خورديم. كتي تخممرغ نخورد پس ليمو هم نخورد. چون با خوردن آنها احساس ناراحتي ميكرد. و اين با يك هتل خيلي متفاوت بود. روابط مهمان و ميزبان كاملاً متفاوت است. و بنابراين سيستم خانه و محدوديتهاي آنرا دارد. و با اينكه روابط مالي است ولي باز هم متفاوت است.
ميزبان در تجربه به محصول در منزل تجاري مركزيت دارد. موفقيتها بسته به تعاملات است. دليل اينكه مهمانها اين خانهها را انتخاب ميكنند هماهنگي خودشان با قيمت مكان و انتظارات از ميزبان است. براي مثال در انتخاب يك خانه براي ميهمان: سومين مورد انتخابي من و كتي اين مكان بود. كه بنظر ممكاني مناسب ميآمد. دراينجا خوشآمد گرمي به ما گفته شد. 15 دقيقه تا مركز شهر فاصله است و در منزل اتاق نهارخوري و مكاني براي طبخ غذا توسط خودش وجود دارد.
1403/9/2 - پین فایل