پیش فاکتور دریافت فایل
تحقیقی در موردتحلیل استاتیک مخزن ضربه گیر
10878
39,900 تومان
.zip
208 کیلوبایت
توضیحات:
توجه: این فایل میتواند هم به عنوان تحقیق و هم به عنوان مقاله مورد استفاده قرار گیرد
فرمت : Word(قابل ویرایش و اماده پرینت)
تعداد صفحات: 88
تصویر:این فایل فاقد تصویر می باشد
فونت:roya
سایز:حداکثر و معمول_24

سر فصل ها:
مقدمات و کلیات :
تاریخچه مطالعاتی:
بیان مسئله:
فرضیات:
اهداف مطالعاتی :
اهمیت مطالعاتی:
مرور مطالعاتی :
ضربه قوچ :
عوامل ایجاد کننده ضربه قوچ عبارتند از:
را ههای کنترل ضربه قوچ
استفاده ازچرخ طیار- چرخ لنگر-(Fly Weel ) :
شیرهای هوا در ارتفاعات ( Air Valves ):
انواع مخازن ضربه گیر :
محفظه های هوا ( Air vessel ):
طرح تحقیق :
نگاه اجمالی:
این تحقیق در نظر دارد تحلیل استاتیکی یک مخزن ضربه گیر را به روش المان محدود برسی کند و با توجه به حد اقل سه حالت آب وهوا در داخل مخزن نیرو های وارد به مخزن و تنش های مختلف را برسی و نقاط ضعف و قوت در جداره مخزن را در حالت استاتیکی مشخص نماید
\ در خصوص مخاذن ضربه گیر شرح مختصری ارائه می گردد. مخازن ضربه گیر معمولاً در شرکت ماشین سازی اراک ساخته می شوند و با در نظر گرفتن میزان ضربه قوچ حجم آب و هوای داخل طراحی میگردد . بطوریکه حجم آب آنقدر زیاد نباشد که باعث عدم نوسان ( خاصیت میرا کنندگی ) شود و یا آن قدر کم که پس از تزریق آب به خط ا نتقال باعث هواگیری پمپ های مسیر گردد . در نتیجه بهترین حالت آن است که موارد فوق رعایت شود از طرفی حجم آب بیشترین حالت ممکن خود باشد . تا آنکه بتواند ضربه را بهتر میرا کند به عبارتی خاصیت میرا کنندگی آن بالا باشد . مخازن ضربه گیر با توجه به میزان توانایی خنثی نمودن ضربه در حجم های مختلف ساخته می شوند . گاهی بدلیل عدم امکان استفاده مخزن به دلیل ابعاد آن به مخازن کوچکتر و در کنار هم بر روی خط انتقال در انتهای ایستگاه های پمپاز نصب می گردد . سطح آب موجود در این مخازن بایستی مرتب کنترل گردد و میزان آب موجود در مخزن کمتر از میزان تعیین شده نباشد به دلیل آنکه باعث هواگیری پمپ ها شده و شروع به کار مجدد پمپ ها را سخت تر می کند . معمولا با نصب این مخازن در انتهای خطوط از تخریب اتصالات انتهای خط جلو گیری به عمل می آید و ضربات قوچ توسط نوسانآب و هوای فشرده در این مخازن خنثی می شود



1403/2/18 - پین فایل